دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1401 - 14:49
آنا گزارش می‌دهد؛

«ملک سلیمان» یکصدا علیه آشوب و ترور به پا خاست

«ملک سلیمان» یکصدا علیه آشوب و ترور به پا خاست
«ملک سلیمان» پس از عملیات تروریستی شیراز باردیگر علیه آشوب و ترور یک صدا شد و بر انتقام از تروریست‌های داعشی تاکید کرد.
کد خبر : 811427

گروه سیاست و حکمرانی آنا- ساعت ۱۷:۴۵ عصر چهارشنبه (۴ آبان ماه)، فرد مسلح با تیراندازی به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، تعدادی از زائران را شهید و مجروح کرد.

به گفته شاهدان عینی فرد تروریست ابتدا یکی از خادمان را هدف گلوله قرار می‌دهد و در ادامه سلاح وی گیر می‌کند و شلیک نمی‌کند، تعدادی از افراد حاضر در صحن به سمت وی می‌روند، اما قبل از خلع سلاح فرد تروریست، او موفق می‌شود دوباره به تیراندازی ادامه دهد که متأسفانه تعدادی از خادمان و زائران شهید و مجروح می‌شوند.

در ادامه، تروریست به سمت محل برگزاری نماز حمله می‌کند که خادم آنجا هوشیاری به خرج داد و درب را قفل کرد اما تروریست پس از تیراندازی به سمت درب، از سمت دیگر موفق به ورود می‌شود و آنجا زائران را به رگبار می‌بندد.

پس از این اقدام تروریستی مسئولان بلند پایه با صدور پیام‌های جداگانه بر انتقام خون شهدای شیراز تاکید کردند؛ رهبر معظم انقلاب نیز روز گذشته در پیامی با بیان اینکه عاملان جنایت شقاوت‌آمیز در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) یقیناً مجازات خواهند شد، فرمودند: ولی داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام جز با جستجو از سررشته این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره آن، جبران نخواهد شد.

**دعوت از مردم برای محکومیت آشوب و ترور

واکنش‌ها به عملیات تروریستی حرم شاهچراغ (ع) فقط به صدور پیام مسئولان و یا سفر معاون اول رئیس جمهور به شیراز بسنده نشد. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دیروز با صدور اطلاعیه‌ای از مردم همیشه در صحنه ایران دعوت کرد تا (ششم آبان ماه) پس از اقامه نماز جمعه در سراسر کشور با حضور خود در راهپیمایی، جنایت حرم مطهر احمد بن موسی (ع) را محکوم کنند.

در ظهر آدینه و بعد از بعد از اقامه نماز جمعه مردم سراسر کشور با برگزاری راهپیمایی، جنایت تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) را محکوم کردند.

**۹ دی دوباره تَکرار شد

مردم تهران و سراسر کشور در این راهپیمایی‌ها ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمد ابن‌موسی (ع) انزجار و تنفر خود از دشمنان ایران اسلامی را نشان دادند.

مردم تهران در این راهپیمایی شعارهایی با مضمون «الله اکبر، یاحسین، لا الله الا الله، یا زهرا، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، لبیک یا حسین، مرگ بر آمریکا، آشوب گر داعشی پیوندتان مبارک، این همه لشکر آماده به عشق رهبر آمده، سپاه انقلابی انتقام انتقام» سر دادند.

در ابتدای این مراسم و پس از اقامه نمازجمعه تهران، پیکر شهید سرگرد پاسدار امیر کمندی و شهید سید فرید معصومی نیز تشییع شد.

شرکت کنندگان در بیانیه‌ای ۷ بندی که توسط جت الاسلام سید محسن محمودی گلپایگانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران قرائت شد با بیان اینکه ما این جنایت سخیف و شهادت زوار مظلوم و بی دفاع رابه شدت محکوم کرده وخواستار اشد مجازات برای عوامل پیدا و پنهان و زمینه سازان این جنایت وحشیانه هستیم، تاکید کرد: آنانی که طی هفته‌های اخیر با تحریکات خود زمینه ساز و مشوق فتنه گران شدند؛ دستانشان در خون بیگناهان و گام‌هایشان در مسیر آماده سازی این جنایت خونبار بوده و ملت مقتدر ایران هرگز آنها را نخواهند بخشید و مسئولین قضائی باید طبق قانون با آنان برخورد نمایند‌.

حجت الاسلام حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه تهران هم در خطبه‌های این هفته با اشاره به حادثه تروریستی شیراز با اشاره به جنایت تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) گفت: به لطف الهی انتقام این اتفاق تلخ و جانگداز از استکبار جهانی که مسبب این جنایت هستند گرفته خواهد شد.

**حضور مردم در صحنه فتنه‌ها را خنثی می‌کند

حمید رضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حضور مردم در صحنه در واکنش به آشوب و ترورهای اخیر، می‌گوید: هیچ ملت عاقل و هوشیاری سرنوشت خود را در اختیار اراذل و اوباش و افراد بی‌هویتی که متأثر از ضدانقلاب و کارگردانان بیگانه هستند قرار نخواهد داد.

وی تاکید کرد: حضور گسترده مردم همیشه حماسه‌ساز بوده و انقلاب را از گزند این نوع جنبش‌های ابتر و خیالی حفظ کرده است. امروز نیز بصیرت، هوشیاری و عدم همکاری مردم با این جریان‌های مخرب و بی‌هویت نظام را حفظ می‌کند. حضور مردم می‌تواند این فتنه‌ها را به طور کامل خاموش کند و اجازه ندهد که ثبات سیاسی، امنیت، آرامش و کسب و کار مردم بر هم بخورد.

**مردم مقابل دسیسه‌ها خواهند ایستاد

حبیب الله بوربور دبیر کل جمعیت وفادارن انقلاب نیز پیرامون حضور مردم در صحنه، گفت: اگر حضور مردم در صحنه نباشد نظام نمی‌تواند دوام و بقا داشته باشد، حضور مردم است که باعث پابرجایی نظام می‌شود؛ این حضور آشوب‌ها را جمع می‌کند.

وی با بیان اینکه البته فراموش نکنیم حیات و ممات دشمن به فتنه‌افکنی گره خورده است و این طور نیست که آنها آشوب را ادامه ندهند، تاکید کرد: ممکن است به هر بهانه دیگری اهداف خود را دنبال کنند، اما بدانند نظام و مردم ایران به جلوگیری از این گونه هرج و مرج‌ها اصرار دارند.

به هرحال روز جمعه- ۶ آبان ماه- برگ دیگری از حضور مردم در صحنه ورق خورد؛ پیش از این نیز مردم ایران با حضور در صحنه نسبت به اغتشاشات و آشوب‌هایی که بعد از درگذشت یک دختر جوان صورت گرفت اتمام حجت کرده بودند و این بار هم بعد از خون‌هایی که در شیراز ریخته شد «ملک سلیمان» باردیگر علیه آشوب و ترور یک صدا شد و بر انتقام از تروریست‌های داعشی تاکید کرد.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
۰
این کشور صاحب دارد ، و ما ملت ایران نخواهیم گذاشت این کشور به دست دژخیمان زمانه بیافتد
هیات من الذله ، هیات من الذله ،هیات من اذله
یا حسین ، بدان که شیعیان واقعی تو نخواهند گذاشت علمت بیافتد
و آن را با خون خود امضاء خواهیم کرد
هلدینگ شایسته