دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ورمزیار در گفت‌وگو با آنا:

ساپینتو داوران را مجاب به استفاده از کارت نکند/ بازیکنان استقلال منتظر پنالتی نمانند

ساپینتو داوران را مجاب به استفاده از کارت نکند  بازیکنان استقلال منتظر پنالتی نمانند
پیشکسوت تیم استقلال گفت: تیم ساپینتو برای شکست هوادار تنها یک پلن نداشته باشد.
کد خبر : 811299

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره تقابل استقلال با هوادار در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه دستگردی اظهار داشت: کسب ۳ امتیاز این دیدار خیلی حیاتی است چون استقلال در کورس قهرمانی قرار دارد و برای تیمی که فصل قبل فاتح مسابقات شد جا ماندن از دیگر مدعیان اتفاق ناخوشایندی است. هوادار دومین فصل حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند و مطابق فصل قبل نه در منطقه سقوط است نه جایی در میان تیم‌های مدعی دارد اما در این فصل با آمدن ساکت الهامی در فاز دفاعی کیفیت بهتری پیدا کرده است. فصل قبل الهامی سرمربی نساجی مازندران بود و مقابل استقلال دروازه تیمش باز نشد.

**هوادار برنامه تدافعی ویژه‌ای دارد

وی با اشاره بر این نکته که استقلال تنها یک برنامه برای رسیدن به گل دارد و به همین دلیل در دیدار با ذوب‌آهن با گل به خودی حریف برنده شد و در مصاف با آلومینیوم اراک به گلی نرسید، بیان کرد: در جدال با هوادار که بدون تردید برنامه تدافعی ویژه‌ای برای گل نخوردن مقابل استقلال دارد و ساکت الهامی نیز به شناخت خوبی از تیم ریکاردو ساپینتو رسیده و نکات لازم را به شاگردانش منتقل کرده، استقلال باید نمایش متفاوتی ارائه کند و  تنها پلن A را برای گلزنی نداشته باشد بلکه با پلن‌ها و برنامه‌های هجومی متفاوتی بازی کند تا موفق به کسب ۳ امتیاز بازی شود.

**مالکیت توپ جوابگوی دفاع اتوبوسی نیست

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: در مصاف با تیم‌هایی که در اصطلاح فوتبالی با دفاع اتوبوسی بازی می‌کنند تنها مالکیت توپ جوابگو نیست بلکه خلق موقعیت‌های متعدد و بهره‌گیری مناسب از فرصت‌های به دست آمده تیم را به پیروزی می‌رساند. جای خالی بازی‌ساز در استقلال حس می‌شود اما در غیاب چنین مهره‌ای باید به روش‌های دیگری روی آورد. بازگشت ساپینتو روی نیمکت استقلال به این تیم کمک بیشتری خواهد کرد چون مهم‌ترین نکته اثربخشی سرمربی در کوچینگ مناسب از لب خط است که تیم را با انگیزه‌تر می‌کند. البته ساپینتو باید با آرامش بیشتری بازی را دنبال کند تا داوران مجاب نشوند از سلاح‌های خود که کارت‌های زرد و قرمز است استفاده کنند.

**داوران به استقلال حساس شده‌اند، بازیکنان منتظر پنالتی نمانند 

ورمزیار داور دیدار فردای استقلال و هوادار را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: حسن اکرمی قضاوت‌های خوبی داشته و می‌تواند در بازی فردا هم نمایش مناسبی ارائه کند. بهتر است بازیکنان استقلال در زمان‌هایی که در محوطه جریمه هوادار صاحب توپ می‌شوند به امید پنالتی نمانند و به دنبال فتح دروازه رقیب باشند چون اصرار استقلال بر نادیده گرفته شدن پنالتی‌هایش در این فصل اگرچه با تأیید کارشناسان داوری همراه شده ولی باعث حساسیت داوران گشته و اگر خطای پنالتی هم رخ دهد به زعم آنها شبیه‌سازی بوده و خطا را اعلام نمی‌کنند تا استقلال از حق مسلم خود محروم شود. امیدوارم قضاوت بی نقصی از اکرمی در دیدار استقلال و هوادار شاهد باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته