دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 14:56
رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی:

آثار هنری پیام‌آور صلح به جهان است

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی آثار هنری را بهترین وسیله و پیام آور صلح و دوستی در جهان دانست.
کد خبر : 81126

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از میراث آریا، غدا حجاوی عصر پنجشنبه در همایش صنایع دستی، صلح و خلاقیت اظهار کرد: هنرمند هنر و خرد درونی خود را از طبیعت الهام می گیرد و سرشار از احساس و لطافت بوده بر همین اساس پیام آور صلح است.


وی افزود: صلح در درون انسان ها با ایمان به خدا، شکیبایی و قبول کردن دیگران حاکم می شود ،صلح در درون افکار و خویشتن ما نهادینه شده است.


حجاوی گفت که هنرمند به صورت ملموس هنرمندانه،خلاقانه، علمی و عقلی آثار خود را خلق می کند و ایجاد صلح نیز خود کار خلاقانه ای است که هر کسی توانایی برقراری آن را ندارد .


وی تاکید کرد: برای رفع چالش های موجود در جهان هنر به عنوان هدیه خداوند بهترین وسیله برای برقراری صلح ،روابط صمیمی و دوستانه بین کشورها است .


حجاوی خاطر نشان کرد: یک اثر خلاقانه با مجموع عناصر اجتماعی، فرهنگی و دینی جوامع شکل می گیرد بر این اساس صنایع دستی و گردشگری شانس گسترش صلح را در دنیا افزایش می دهد .


وی تامین محیط امن روانی، اقتصادی و اجتماعی و همین طور تشویق افراد مستعد را از عوامل توسعه صنایع دستی و هنر دانست و افزود: هدایای نفیس صنایع دستی که از طرف مقامات کشورها به همدیگر اهدا می شود تاثیرات مختلفی را به لحاظ عظمت یک کشور در ذهن برجای می گذارد .


حجاوی همچنین با اشاره به اهمیت هدیه دادن در روابط کشورها و انسان ها، اظهار کرد: بر طبق حدیث نبوی هدیه درهای بسته قلب های انسان را می گشاید و دل ها را به سمت هم سوق می دهد .


مشاورعالی شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز در این همایش گفت: هنر حالتی برای معاش مالی نیست بلکه ارضای فرهنگی و معنوی انسان ها است .


یوشا کریشنا اظهار کرد: صنایع دستی و هنر فراتر از تمدن ها عمر می کند و تنوع شگفت انگیزی دارد و در این دنیایی که پر از نابسامانی ها و کشمکش هاست می تواند به عنوان ناجی جوامع عمل کند و صلح را برای تمام ملت ها به ارمغان آورد .


وی مزایای هنر را بسیار دانست و گفت: هنر مقرون به صرفه است و با صرف سرمایه کم می توان به اهداف بلندی دست یافت .


وی یادآور شد: صنایع دستی موجب رونق اتحاد جوامع بوده و در حقیقت بخش ذاتی فرهنگ هر جامعه است .


هفتمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی دیروز با حضور اعضای شورای جهانی صنایع دستی در تبریز برگزار شد.


علاوه بر اعضای شورای جهانی صنایع دستی، اعضای عضو شورای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کویت، استرالیا، مالزی، عمان، قرقیزستان و هند نیز در هفتمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه این شورا در تبریز حضور دارند.


در نخستین روز این اجلاس نشست داخلی شورا برگزار و در دومین روز پنجشنبه/ نیز همایش صنایع دستی، صلح و خلاقیت برگزار شد.


شرکت کنندگان در اجلاس آسیا و اقیانوسیه در چهار روز اقامت در تبریز از بازار فرش مظفریه، دانشگاه هنر اسلامی و کارگاه های قالی بافی تبریز بازدید کردند .


اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی برای نخستین بار در کشورمان برگزار می شود و این میزبانی از آثار معرفی شهر تبریز به عنوان شهر جهانی فرش است.


نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی و فرش آذربایجان‌شرقی به منظور حفظ و ارتقای عنوان تبریز، شهر جهانی فرش دستباف از سوی شورای جهانی صنایع دستی با حضور میهمانان داخلی و خارجی حاضر در اجلاس آسیا و اقیانوسیه روزهای نهم و دهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.


همایش صنایع دستی،صلح و خلاقیت عصر پنجشنبه در هتل پارس تبریز برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب