دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
لیگ برتر فوتبال

نبرد استقلالی های سابق در دستگردی/ ساکت به دنبال توقف دوباره آبی ها در روز بازگشت ساپینتو به نیمکت

نبرد استقلالی های سابق در دستگردی  ساکت به دنبال توقف دوباره آبی ها در روز بازگشت ساپینتو به نیمکت
استقلال برای آنکه از کورس مدعیان قهرمانی لیگ برتر خارج نشود در مصاف با تیم هوادار خواهان امتیازات کامل مسابقه است.
کد خبر : 811219

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم‌های هوادار و استقلال ساعت ۱۶ فردا در چارچوب هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه دستگردی اکباتان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

نتیجه این مسابقه از جنبه‌های مختلف برای هر دو اهمیت زیادی دارد. استقلال که ۱۹ امتیازی است برای ماندن در کورس قهرمانی محکوم به کسب پیروزی است و تساوی یا شکست، مدافع عنوان قهرمانی را از کورس با دیگر مدعیان بازمی‌دارد. از سویی دیگر آبی‌پوشان فصل قبل در شرایطی به عنوان نخست دست یافتند که در مصاف با تیم ساکت الهامی موفق به کسب پیروزی نشدند. الهامی سرمربی نساجی مازندران بود و نه تنها در لیگ برتر و همچنین جام حذفی برابر استقلال بازنده نشد بلکه گلی هم از خط دروازه تیمش عبور نکرد تا تنها تیمی باشد که فصل پیش مقابل آبی‌پوشان گل نخورده است.

با توجه به اینکه استقلال در دو بازی اخیر خود دچار مشکل گلزنی بوده باز شدن دروازه هوادار برای آبی‌های پایتخت اتفاق بسیار مثبتی است و از طرفی دیگر طلسم باز نشدن تیمی که هدایت آن بر عهده ساکت الهامی است شکسته می‌شود به خصوص وقتی که حالا ساپینتو به نیمکت آبی پوشان بر می گردد. در سمت مقابل هوادار که با ۱۲ امتیاز در نیمه پایینی جدول رده‌بندی قرار دارد در مصاف هفته یازدهم خود نیاز به کسب امتیاز دارد تا با شکست وارد تعطیلات نشود. هوادار در هفته‌های اخیر نتایج بهتری کسب کرده و از منطقه سقوط خارج شده، اما نتیجه گرفتن مقابل استقلال حتی با حداقل امتیاز نیز باعث می‌شود تا انگیزه‌های زیادی برای ادامه فصل داشته باشد.

پیش از این مسابقه باشگاه هوادار با انتشار بیانیه‌ای با کنایه به قضاوت‌های داوران در این فصل به این موضوع پرداخته بود که هنوز یک پنالتی به سود هوادار از سوی هیچ داوری تشخیص داده نشده و این در حالی است که در بازی با پرسپولیس تنها گل این تیم از روی نقطه پنالتی به دست آمد. موضوعی که داخل بیانیه در پرانتز به آن اشاره شد و اینکه آن پنالتی در نتیجه مسابقه تأثیری نداشته و اشتباه بوده است. در مقابل استقلال هم در این فصل از داوری‌ها گله‌مند بوده و با اتکا به نظارت کارشناسان معتقد است در بازی‌های زیادی داوران پنالتی‌های محرز این تیم را ندیده‌اند. مواردی که می‌توانند کار را برای حسن اکرمی داور اول دیدار هوادار و استقلال سخت کند.

بازگشت ریکاردو ساپینتو به نیمکت استقلال پس از محرومیت در سه بازی گذشته از اتفاقات مهم بازی فردای آبی‌پوشان خواهد بود. سیاوش یزدانی و آرمان رمضانی را باید غایبان آبی‌ها دانست. در مقابل حضور شاهرخ بیانی و ایمان عالمی در کادرفنی هوادار به همراه داریوش شجاعیان، بابک مرادی، جواد محمدی، امیرحسین خدامرادی، فرهاد زاوشی و رضا گردانی در کادر بازیکنان این تیم هم از نکات جالب مسابقه است. تمامی این اشخاص سابقه بازی و حتی مربیگری را در استقلال دارند و به زیبایی مسابقه می‌افزایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته