دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا

مرفاوی: هدف اصلی ما صعود از مرحله گروهی جام ملت‌ها است/ پاداش فدراسیون برای صعود در شان تیم جوانان نبود

مرفاوی: هدف اصلی ما صعود از مرحله گروهی جام ملت‌ها است  پاداش فدراسیون برای صعود در شان تیم جوانان نبود
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان گفت: هدف اصلی ما از حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیای زیر 20 سال صعود از مرحله گروهی است.
کد خبر : 811158

صمد مرفاوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص قرعه‌کشی تیم ملی جوانان و حضور تیمش در قرعه سخت گروه B‌ جام ملت‌های زیر 20 سال اسیا اظهار داشت: 16 تیمی که قدرتمند بودند به مرحله نهایی رسیدند و با بهترین تدارک وارد مسابقات خواهند شد. استرالیا، قطر و ویتنام فوتبال شناخته شده‌ای دارند و تمایم آنها در رده‌های پایه عملکرد خوبی داشته اند.

** تیم ملی جوانان کار سختی برای صعود دارد

وی افزود: استرالیا فیزیکی بازی می‌کند و قطر امکاناتش زبانزد است، ویتنام نیز سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده و فوتبالی سرعتی به نمایش می‌گذارد. تیم ما برای صعود کار سختی دارد، البته که فرقی نمی‌کرد در چه گروهی قرار می‌گرفتیم چون تمامی تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی بازی های جام ملت‌های زیر 20 سال فوتبال آسیا تیم‌های آماده‌ای هستند.

** هدف اصلی ما صعود از مرحله گروهی است

سرمربی تیم ملی جوانان ادامه داد: ما با 3 هدف وارد بازی ها می‌شویم. در وهله اول اینکه بتوانیم از گروهمان صعود کنیم. گام بعدی ما صعود به جام جهانی است و هدف نهایی ما کسب عنوان قهرمانی مسابقات است، ولی تمامی این اهداف با تدارکات و امکانات مناسب و برگزاری بازی های تدارکاتی خوب رقم می‌خورد. بحث کسب تجربه از طریق بازی های بین‌المللی و آبدیده شدن بازیکنان اهمیت زیادی دارد و باید با تفکرات یک تیم برنده وارد مسابقات شویم که ایجاد چنین ذهنی در بازیکنان وظیفه ما است.

** امیدوارم فدراسیون از ما حمایت کند

مرفاوی درباره اینکه برنامه‌های و خواسته‌های خود را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده یا خیر به آنا عنوان کرد: ما تمامی خواسته‌های خود را به کمیته جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال ارائه کردیم. تمامی برنامه‌ها مشخص شده و امیدوارم فدراسیون بتواند شرایط را فراهم کند و شاهد حمایت درستی از سوی کمیته جوانان باشیم.

* درخواست 2 بازی اروپایی کردیم

وی افزود: ما در ماه مهر اردویی داشتیم که به پایان رسید و چندین مرحله اردویی تا اسفند ماه که بازی ها برگزار می‌شود پیش رو داریم. از 12 آبان تا 28 این ماه می‌خواهیم در اردو باشیم البته اگر برنامه اردوی تدارکاتی خارج از کشور فراهم شود در غیر این صورت اردو 22 آبان به پایان می‌رسد.2 بازی تدارکاتی در بلاروس با تیم امید این کشور داریم که با تقاضای بلاروس مورد قبول کادر فنی قرار گرفته و اگر فدراسیون شرایط سفر را فراهم کند برای سنجش تیم این 2 بازی را با حریف اروپایی خود برگزار می‌کنیم.

** حرف و سفر اردوی آذرماه ما مشخص نیست

سرمربی تیم ملی جوانان تاکید کرد: در ماه آذر از روز دوازدهم اردو داریم البته تقاضا کردیم که برایمان اردو و بازی خارجی تنظیم شود چون نیاز به مکاتبه دارد کشور و حریفان تدارکاتی نامشخص هستند. در ماه دی دو مرحله اردو داریم که یک مرحله باید اردوی خارجی باشد و در بهمن ماه دو مرحله اردو را در تهران برگزار می‌کینم. برای این مراحل خواستار بازی تدارکاتی خارجی در کشور داریم. سپس در هفتم اسفند ماه به مسابقات اعزام می‌شویم تا از روز دهم مسابقات آغاز شود.

*امیدوارم باشگاه‌ها تعامل خوبی با ما داشته باشند

مرفاوی یادآور شد: از کلیه باشگاه‌ها تقاضا داریم تا بازیکنان را در تمامی مراحل اردویی به صورت کامل در اختیار تیم قرار بدهند چون ما نیاز داریم برای بالا بردن سطح فنی و انسجام کلیه نفرات را در اردوها در اختیار داشته باشیم. این خواسته را به فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان انتقال داده ایم و امیدوارم تعامل خوبی از طرف باشگاه‌ها صورت بگیرد.

*پاداش فدراسیون برای صعود در شان تیم ملی جوانان نبود

وی در پاسخ به این سوال که پاداشی که فدراسیون فوتبال برای صعود از مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا در نظر گرفت راضی کننده بود یا خیر عنوان کرد: مبلغی که پرداخت شده در شان و شخصیت تیم ملی جوانان نبود.اگر در مورد مبلغ پاداش چیزی نگوییم بهتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته