دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 14:47

17 روستای هدف گردشگری در خوزستان وجود دارد

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت در خوزستان 17 روستای هدف گردشگری وجود دارد.
کد خبر : 81114

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، تبار قریب گفت: استان خوزستان دارای 17 روستای هدف گردشگری مصوب و تعداد زیادی روستای مقصد گردشگری است و با توجه به برخورداری این روستاها از انواع جاذبه های گردشگری به‌ویژه قابلیت‌های طبیعی، تاریخی، مردم شناسی و صنایع دستی ظرفیت بالقوه مناسبی جهت نیل به توسعه گردشگری و بهره مندی از مزیت های آن وجود دارد.


وی افزود: توسعه گردشگری روستایی می تواند تسریع کننده روند توسعه روستایی باشد و به این دلیل برنامه ریزی در این بخش در دستور کار قرار گرفته است.


قریب خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال گردشگران ملی و بین-المللی از جاذبه های گردشگری روستایی، بی شک فراهم کردن زمینه لازم جهت حضور گردشگران در توسعه اجتماعی و اقتصادی روستاها تاثیرات فراوانی داشته باشد. چرا که یکی از مهم ترین مزیت های توسعه گردشگری روستایی ، ایجاد اشتغال و درآمد برای جوامع محلی و ساکنین روستاهاست.


وی تصریح کرد: معاون برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری در پایان گفت: در کنار بخش غیر دولتی و جوامع محلی که باید نقش خود را در مسیر به درستی ایفا نمایند بخش دولتی نیز باید با ارائه آموزش به جوامع محلی اتخاذ سیاست های تشویقی و حمایتی و ایجاد زیر ساخت ها این مسیر را برای جوامع محلی و سرمایه گذاران بخش خصوصی هموار کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته