دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1401 - 09:40
آنا گزارش می‌دهد؛

هدف دشمن از ضربه زدن به ایران متوقف کردن روند پیشرفت کشور است/ لزوم هوشیاری مسئولان

هدف دشمن از ضربه زدن به ایران متوقف کردن روند پیشرفت کشور است  لزوم هوشیاری مسئولان
تحریم‌های ضد ایرانی باعث توقف پیشرفت در کشور نشد و روند توسعه در کشور همچنان ادامه دارد این مسئله باعث این شد که متفکرین غربی به دنبال راه حل دیگری برای ضربه زدن به ایران و مسیر توسعه آن باشند.
کد خبر : 811093

گروه سیاست خبرگزاری آنا- م. کریمی- : وظیفه دولت و سران قوا در این مقطع زمانی که دشمن از هر گونه دستاویزی برای ایجاد نامنی و اغتشاش در کشور استفاده می‌کند، فراموش نکردن مسئولیت اداره کشور در راستای هدف پیشرفت و توسعه ایران اسلامی می‌باشد.

با ایجاد ناامنی و ایجاد درگیری‌های ذهنی نسبت به وضعیت امنیتی کشور دشمن سعی دارد که مسئولان کشور را از وظایف مهم و اساسی خود دور نماید و ایرانی که در حال پیشرفت به سوی توسعه در سطح جهان است را متوقف کرده یا حداقل سرعت رشد آن را کمتر کند.

این در حالی است که سران غربی و دشمنان خود به این مسئله اذغان دارند که ایران از قعر جدول کشور‌های صاحب تکنولوژی در طی این چهل سال پس از انقلاب به صدر آن نزدیک‌تر شده است.

همان گونه که توصیه مهم رهبر انقلاب خطاب به روسای قوا ومدیران کشور این گونه بود: هدف دشمن مشغول کردن مسئولان با مسائل روزمره است. همه وقت و تمرکزتان را بر روی کار‌های اساسی و پیشرفت کشور بگذارید. مراقب باشید حواستان با [این چیز‌ها]حوادثی مثل اغتشاشات اخیر پَرت نشود، از کار‌های اصلی نمانید. یکی از این اهداف دشمن همین است که حواس مسئولین و مدیران و موظفین کار‌های اساسی را پرت کنند، مشغول کنند به این چیز‌های روزمره حواستان پرت نشود. کار‌های اساسی را انجام بدهید. مسئولیت‌هایی که برعهده گرفتید، چه مربوط به داخل کشور، سازندگی‌های بزرگ، کار‌های بزرگ، قانونگذاری‌های کارآمد، کار‌های مهم قضائی یا کار‌هایی که مربوط به خارج از کشور است، سیاست‌های خارجی و ترتیباتی که وجود دارد، این‌ها را مواظب باشید لنگ نشود.

حواستان به این حوادث جزئی در مقابل چشم منعطف نشود به طوری که از کار‌های اصلی باز بمانید. یکی از اهداف دشمن همین است که مسئولین را با این چیز‌ها مشغول، سرشان را گرم کند، مشغول کند، از کار اصلی باز بمانند. ان‌شاءاللّه این جور نخواهد شد. مسئولین به کار‌های خودشان خواهند رسید. همه‌ی وقت را بگذارید برای کار‌های اساسی کشور و کار‌های پیشرفت کشور. ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی یکی از حربه‌های اساسی دشمنان در ضربه زدن به نظام سیاسی محسوب میشود، که آثار مخرب فراوانی را در پی خواهد داشت. در ناآرامی‌های اجتماعی به ساختار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه ضربه وارد می‌شود. بعد از انقلاب اسلامی تسریع پیشرفت علم در ایران به گونه‌ای بوده است که باعث نگرانی دشمنان ایران شد و این دشمنان از هر حربه‌ای استفاده میکنند تا مانع ادامه شتاب پیشرفت کشور شوند؛ از تحریم گرفته تا ترور و خرابکاری‌های داخلی.

این پیشرفت‌ها باعث شده‌است که دشمنان کشور به بهانه‌های گوناگون از جمله هسته‌ای و یا موشکی، فشارها، کارشکنی‌ها و تحریم‌های بیشتری را بر علیه ملت ایران اعمال کنند.

بالا رفتن سطح علمی جامعه، افزایش نرخ باسوادی، رشد مراکز علمی مدارس و دانشگاه‌ها و رشد تعداد دانشجویان در رشته‌های مختلف علمی، رتبه‌های برتر ایران در تعداد مقالات و ارجاعات علمی و ثبت اختراعات و برتری در فناوری‌های نانو، هسته ای، فضایی و سلول‌های بنیادی از جمله مهم‌ترین دستاورد‌های علمی و فناوری ایران پس از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

نرخ رشد سواد در جامعه یکی دیگر از همین دستاورد‌ها است به طوری که «یرواند آبراهامیان»، مورخ مقیم آمریکا و استاد دانشگاه‌های آکسفورد و پرینستون و کالج باروک نیویورک در این‌باره در مصاحبه‌ای چنین می‌گوید:« دستاورد‌های انقلاب اغلب نادیده گرفته می‌شود، برای نمونه برنامه‌های مبارزه با بی‌سوادی و احداث مدارس و دانشگاه‌ها، همچنین توسعه جاده‌های روستایی و همچنین خانه‌های بهداشت و مراکز سلامت در روستاها؛ بنابراین اگرچه اغلب افراد از لحاظ رفاه اقتصادی و مسائل اجتماعی مشکلاتی دارند، اما رژیم جمهوری اسلامی به نسبت رژیم شاه واقعاً در این زمینه کارنامه بهتری داشته است؛ بنابراین اگر دو رژیم را مقایسه کنید، گرچه نارضایتی‌های اقتصادی وجود دارد، رژیم کنونی در برنامه‌های رفاه اجتماعی بسیار خوب عمل کرده است.»

شرایط وخیم تحریم‌های ضد ایرانی باعث توقف حرکت و پیشرفت در کشور نشد و روند توسعه در کشور همچنان ادامه دارد این مسئله باعث این شد که متفکرین غربی به دنبال راه حل دیگری برای ضربه زدن به ایران و مسیر رشد و توسعه آن باشند.

آنها در خیال خام خود با سو استفاده کردن از اعتراضات مردم و ایجاد آشوب و ناامنی‌های اجتماعی راه حلی هر چند موقتی برای نقشه‌های شوم و مسموم خود پیدا کنند.

مسئولان و مدیران کشور برای ماندن در مسیر رشد و ترقی هر چه بیشتر ایران باید از هر زمان دیگری هوشیارتر و آگاه‌تر با مسائل داخلی کشور برخورد نموده و تمام تلاش و هم و غم خود را را برای رسیدن به هدف بزرگ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که همان تمدن سازی نوین اسلامی است، به کار گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته