دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1401 - 08:59
آنا گزارش می‌دهد؛

افزایش روحیه مقاومت جوانان فلسطینی و تزلزل نظامیان غاصب

افزایش روحیه مقاومت جوانان فلسطینی و تزلزل نظامیان غاصب
یکی از آثار افزایش روحیه مقاومت در میان جوانان و نسل جدید در فلسطین می تواند تزلزل روحیه و خستگی مضاعف نیرو‌های رژیم غاصب باشد که حاصل شکست‌های متعدد آن‌ها از مردم مقاوم فلسطین است.
کد خبر : 811036

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به تازگی ویدئویی در فضای مجازی به صورت گسترده‌ای منتشر شده که در آن یک نظامی رژیم صهیونیستی به جوانان فلسطینی در منطقه «الخلیل» در کرانه باختری رود اردن التماس می‌کند که دست از مقاومت خود بردارند.

این نظامی رژیم صهیونیستی به جوانان فلسطینی می‌گوید: خسته شدیم بس کنید! بروید، بروید، من خسته ام.

پُر واضح است که اگر این نظامی به ماموریت و کاری که انجام می‌داد اعتقاد و باور داشت هرگز احساس خستگی نمی‌کرد، همانطور که جوانان فلسطینی در مسیر مقاومت خود بدون احساس خستگی به فعالیت‌های خود ادامه می دهند.

تفاوت زیادی هست میان روحیه جوانانی که مقاومت را سر لوحه کار خود قرار داده اند و سالهاست علی رغم تمام محدودیت‌ها و سختی‌هایی که از سوی نیرو‌های نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس به آن‌ها تحمیل شده است برای آزادی سرزمین خود و نیاکانشان تلاش می‌کنند با کسانی که به راهی که می‌روند ایمان ندارند.

رژیم اشغالگر قدس در این مدت با اقدامات گسترده «ناقض حقوق بشری» خود از جمله ارعاب، تهدید، شکنجه زندانیان، کشتار غیر نظامیان و سلب حقوق و آزادی‌های مدنی شهروندان فلسطینی تلاش کرده این روحیه و تفکر مقاومت را در آن‌ها تضعیف و نابود کند که این ویدئو و موارد متعدد دیگر نشان از ناکامی آن‌ها دارد.

با آنکه این رژیم از حمایت نهادهای بین المللی برخوردار بوده و هست، اما حتی گاهی صدای آنها نیز نسبت به رفتارهای غیر انسانی این رژیم درآمده و لب به شکایت گشوده اند.

در این ارتباط «سازمان عفو بین‌الملل» از دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) خواست تا جنایات جنگی احتمالی را پس از حملات انجام شده در جریان یورش مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه آگوست، بررسی کند.

بر اساس آنچه که «اگنس کالامارد» دبیرکل عفو بین‌الملل اعلام کرده، آخرین حمله اسرائیل به غزه تنها سه روز به طول انجامید، اما موجب وارد شدن ضربه‌های روحی و ویرانی جدید بر جمعیت تحت محاصره غزه بود.

وی در ادامه می گوید که سه حمله مرگباری که ما بررسی کردیم باید به عنوان «جنایات جنگی» مورد بررسی قرار گیرند؛ همه قربانیان حملات غیرقانونی و خانواده‌های آنها مستحق عدالت و دریافت غرامت هستند.

ناکارآمدی نیرو‌های امنیتی و انتظامی رژیم اشغالگر در سال‌های اخیر موجبات اختلاف نظر و بعضا تنش میان احزاب و شخصیت‌های سیاسی تل آویو را فراهم کرده که بیانگر موفقیت و اثرگذاری سطح بالای «مقاومت فعالانه» جوانان فلسطینی در قالب گروه‌های مقاومت است.

یکی از آثار افزایش روحیه مقاومت در میان جوانان و نسل جدید مردم فلسطین می تواند تزلزل روحیه و خستگی مضاعف نیرو‌های رژیم غاصب باشد که حاصل شکست‌های متعدد آن‌ها از مردم مقاوم فلسطین است.

علاوه بر این نیز باید بر این موضوع تاکید کنیم که رسانه‌های متعدد غربی و عربی همگی در راستای دفاع از اقدمات و اهداف رژیم تل آویو از ابتدا تا کنون فعالیت کرده اند و جای مظلوم و ظالم را تغییر دادند.

در خصوص این قبیل اقدامات مستمر و گسترده ناقض حقوق بشری رژیم مزبور، «هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین» در اطلاعیه‌ای که به مناسبت روز ملی زنان فلسطینی منتشر کرد، به این واقعیت اشاره کرده که در حال حاضر ۳۰ زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند؛ از این تعداد دو نفر بدون تفهیم اتهام در بازداشت اداری قرار دارند و یک نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارد.

این رسانه‌های مغرض غربی و عربی بودند که در این مدت با چشم پوشی بر اقدامات غیر انسانی نیرو‌های رژیم تل آویو، ادامه روند فعالیت‌های آن‌ها را تسهیل کردند و اجازه ندادند صدای آزادی خواهی مردم و جوانان فلسطینی در طول سالیان متمادی شنیده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم صهیونیستی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب