دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 12:08
به مناسبت روز جهانی کارگر/ 7

سخنگوی کانون انجمن‌های صنفی کارگری: بیکاری‌های موقت و اجباری کارگران رو به افزایش است

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با بیان اینکه بازار کار کشور درگیر بیکاری‌های پنهان است، گفت: متاسفانه بیکاری‌های موقتی و مقطعی کارگران در استان‌های کشور زیاد بوده و این آمار رو به افزایش است.
کد خبر : 81096

علی‌اکبر سیارمه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه اکنون برخی کارفرمایان از ترفندهای جدید برای بیکاری کارگران کارگاه‌های خود استفاده می‌کنند، افزود: بر اساس اطلاعات رسیده به صورت شفاهی و کتبی به کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری از کارگران آنچه در اغلب اقصی ‌نقاط کشور به ویژه شهرهای صنعتی و دارای کارگاه‌های تولیدی شاهد هستیم این است که کارفرمایان در مقطعی از زمان کارگران را به مرخصی اجباری می‌فرستند در حالی که این کارگران از حقوقی نیز برخوردار نیستند.


وی تصریح کرد: ما یک بیکاری آشکار در کشور داریم که مرکز آمار ایران گستره آن را به صورت دائمی اعلام می‌کند اما مشکل جدید بازار کار بیکاری‌های پنهان آن است.


سیارمه ادامه داد: کارگران در برخی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها بر اساس تصمیم و سیاست‌های کارفرما به مرخصی اجباری می‌روند و یا توقف خط تولید یک بخش از کارخانه اعلام می‌شود که کارگران آن بخش تا مدت زمان نامعلومی باید از حقوق و مزایای خود بی‌بهره باشند. این موارد بیکاری‌های کاذب است.


سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری تاکید کرد: باید این‌گونه کارگاه‌ها به تامین حق و حقوق قانونی کارگر در زمان بیکاری ملزم شوند.


وی خاطر نشان کرد: بیکاری‌های مقطعی کارگران در آمار بیکاری مرکز آمار گنجانده نمی‌شود و کارگری که چند ماه از سوی کارگاه خود به مرخصی اجباری فرستاده شده است در واقع در آمار جزو شاغلین به حساب می‌آید در حالی که از حداقل مزد قانونی هم برخوردار نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته