دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1401 - 12:27
به بهانه‌های امنیتی؛

آمریکا علیه ۱۳ شهروند چینی اعلام جرم کرد

آمریکا علیه ۱۳ شهروند چینی اعلام جرم کرد
وزارت دادگستری آمریکا در سه پرونده جداگانه، ۱۳ چینی را به دست داشتن در طرح‌هایی برای بازگرداندن اجباری مخالفان دولت پکن به کشور، سرقت اطلاعات محرمانه درباره تحقیقات آمریکا از یک شرکت مخابراتی چینی و همچنین استخدام جاسوسانی برای اقدام در خاک ایالات متحده متهم کرد.
کد خبر : 810957

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا به نقل از ان پی آر، وزارت دادگستری آمریکا در سه پرونده مختلف علیه ۱۳ نفر ازجمله مقامات اطللاعاتی چین، اعلام جرم کرده است.

این افراد متهم به دسیسه چینی برای پیشبرد منافع چین در خاک ایالات متحده هستند حال آنکه واشنگتن از مدت‌ها پیش مدعی بود که پکن به دنبال سرقت اطلاعات و فناوری‌های حساس آمریکا است.

در یکی از این پرونده ها، دو تبعه چین متهم به تلاش برای کارشکنی در تحقیقات آمریکا پیرامون یک شرکت مخابراتی مستقر در چین هستند که احتمالا شرکت «هوآوی» است.

در یک مورد دیگر، هفت شهروند چینی متهم به عضویت در یک کارزار توهین و تهدید برای بازگرداندن یک شهروند دوتابعیتی به چین هستند.

چین همواره اتهامات مطرح شده از سوی واشنگتن را رد می‌کند و بار‌ها هشدار داده که تداوم این رویکرد خصمانه به تضعیف جبران ناپذیر رابطه دوجانبه منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته