دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در زادروز حضرت سیدالکریم (ع)؛

ویزیت دارالشفا و بازدید از آسمان‌نمای حرم حضرت عبدالعظیم (ع) رایگان می‌شود

ویزیت دارالشفا و بازدید از آسمان‌نمای حرم حضرت عبدالعظیم (ع) رایگان می‌شود
معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را اعلام کرد.
کد خبر : 810931
به گزارش خبرنگار حوزه دین و آیین گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)پیش از ظهر امروز در معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)برگزار شد.

* اعلام برنامه‌های میلاد سیدالکریم در شهرری

در این نشست عباس سلیمی معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم به نقل از حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: طی دیداری که با ایشان داشتیم فرمودند که مراقب باشید که توفیق خدمت در این آستان برای شما عادی و به صورت یک شغل و حرفه نباشد. این موضوع مهمی است.
 
وی با تبریک ایام ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) افزود: هدف ما از برگزاری جشن‌ها و مراسمی اینگونه این است که بزرگواران را به عنوان الگوی سبک زندگی معرفی کنیم.

سلیمی عنوان کرد: امسال هشتم آبان ماه ۱۴۰۲با چهارم ربیع الثانی ۱۴۴۴همزمان شده، از این رو امسال پنجم تا یازدهم آبان ماه به عنوان هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم درنظر گرفته‌ شده است.

* جشن ولادت حضرت عبدالعظیم با سخنرانی حجت الاسلام «رفیعی» و مداحی «میرداماد»

وی تاکید کرد: گذشته از مقامات معنوی حضرت عبدالعظیم باید به دو اثر علمی و دو کتاب مناسب ایشان هم اشاره کنیم و از آن غافل نشویم. اولین کتاب «خطبه‌های حضرت امیرالمومنین علی (ع)» است و جالب اینکه حضرت عبدالعظیم قبل از جناب سید رضی این اقدام را انجام داده‌اند. کتاب دوم «یوم و لیله» یا «روز وشب» است که سبک زندگی یک مومن را در یک شبانه روز طبق آموزه‌های ائمه اطهار بیان می کند.

ویزیت دارالشفا و بازدید از آسمان‌نمای حرم حضرت عبدالعظیم (ع) رایگان می‌شود

سلیمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از مواردی که به عنوان مجاهدت باید در رسانه‌ها دنبال شود ومورد توجه جوانان قرار بگیرد انتشار حدیث «عرض دین» است گفت: این حدیث به نوعی هماهنگ شدن مواضع فکری حضرت عبدالعظیم با امام معصوم در گفتگوی مستقیم است. باید این متن را به مردم معرفی کنیم. نکته دوم نامه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به حضرت عبدالعظیم (ع)  است که سند بسیار مهمی است، چراکه مخاطبین مستقیم این نامه همه ما هستیم.  بنابراین ۱۳ میلیون زائری که سالانه برای زیارت مرقد مطهر ایشان به این مکان مشرف می‌شوند علاوه بر بهره‌مندی از فیوضات زیارت باید با این معارف نیز آشنا شوند. 

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم ابراز داشت: در ایام ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) از پنجشنبه این هفته با اجرای 70 برنامه متنوع در خدمت زائران هستیم، از جمله عیادت خادمان آستان مقدس از بیماران بستری در بیمارستان، برگزاری کلاس‌های درس‌ از نهج البلاغه، گل افشانی وعطر افشانی قبورمطهر شهدای مدفون در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، ضمن اینکه بازدید ازموزه و مرکز نجوم وآسمان نمای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم در طول هفته ولادت رایگان خواهد بود.

به گفته وی، افتتاح فروشگاه نان قدس رضوی درضلع شرقی حرم مطهر از جمله برنامه‌های این هفته است.

سلیمی در بخش دیگر به برنامه اصلی که شامل جشن ولادت است اشاره کرد و عنوان داشت: شامگاه شنبه بعد از نماز مغرب وعشا با مداحی «حاج مهدی میرداماد» و سخنرانی «حجت الاسلام و المسلمین رفیعی» و قرائت قرآن توسط «استاد ابوالقاسمی» برنامه متنوعی خواهیم داشت. ضمن این که در پایان این مراسم از زائران عزیز با غذای متبرک آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پذیرای خواهد شد.

* ویزیت رایگان بیماران در دارالشفای کوثر حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

مدیر روابط عمومی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع)  افزود: سالانه بیش از ۷۵۰هزار نفر از خدمات درمانی دارالشفای کوثر بهره‌مند می‌شوند. در روز میلاد ( یکشنبه هشتم آبان) نیز تمام خدمات دارالشفا اعم از ویزیت پزشکان متخصص و فوق تخصص نیز رایگان به مراجعان ارائه می شود. همچنین با اتاق اصناف شهرری صحبت شده است تا به مناسبت هفته میلاد در عرضه محصولات و خدمات خود، تخفیفی در نظر بگیرند.

ویزیت دارالشفا و بازدید از آسمان‌نمای حرم حضرت عبدالعظیم (ع) رایگان می‌شود

سلیمی یکی از برنامه‌های پیش بینی شده را برگزاری کرسی ویژه تلاوت قرآن کریم بانوان برشمرد و اعلام کرد: علاوه بر مراسم تعویض پرچم، جشنی در بعد از ظهر روز میلاد با حضور همه زائران برگزار می شود.

معاون فرهنگی و مدیر روابط عمومی آستان مقدس از برگزاری مراسم عقد چندین زوج به مناسبت هفته میلاد خبر داد و گفت: به همین مناسبت نیز میز خدمت شهرداری، فرمانداری و تعدادی از مدیران برای پاسخگویی به مسائل شهروندان در داخل حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته