دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چمران مطرح کرد؛

توانایی شرکت‌های داخلی برای تامین ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران

توانایی شرکت‌های داخلی برای تامین ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شرکت‌ها آمادگی تولید دارند، گفت: شروطی همچون پرداخت مبالغ از سوی وزارت کشور اعلام شد، اما شرکت ها می توانند ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان سال به شهر تهران تحویل دهند.
کد خبر : 810565

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه‌ای با خودروسازان به دعوت نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. 

وی با بیان اینکه در جلسه اول با خودروسازان مباحثی مطرح و اعلام شد گفت: در این جلسه مطرح شد که خودروسازان تا چه اندازه می توانند خودرو تحویل دهند و خودروسازان نیز اعلام کردند که می توانند اتوبوس بسازند.

چمران ادامه داد: باید قراردادی با خودروسازان منعقد شود و پیش پرداخت صورت بگیرد تا خودروسازان بتوانند خط تولید را برای اتوبوس آماده کنند.

وی بیان کرد: در ۱۲ سال اخیر خرید و تولید اتوبوس متوقف شده بود و برای تولید مجدد باید خطوط مجددا راه اندازی شود.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: در جلسه خودروسازان اعلام کردند از زمانی که قرارداد منعقد شود تا ۱۴ ماه بعد اتوبوس تحویل داده می شود اما مسئله این است که در طول این ۱۴ ماه چه باید کرد.

وی گفت: تامین واگن مترو نیز یک سال و نیم طول می کشد و ۵۵۰ دستگاه اورهال شده و ۲۰۰ دستگاه جدید تا پایان شهریورماه تحویل داده شد که این تعداد کافی نیست.

چمران با بیان اینکه شرکت‌ها آمادگی تولید دارند، گفت: شروطی همچون پرداخت مبالغ از سوی وزارت کشور اعلام شد، اما شرکت ها می توانند ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان سال به شهر تهران تحویل دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب