دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1401 - 09:30
با ادعای معذوریت پزشکی؛

«بن سلمان» در نشست اتحادیه عرب شرکت نمی‌کند

«بن سلمان» در نشست اتحادیه عرب شرکت نمی‌کند
دفتر ریاست جمهوری الجزایر با اعلام خبر عدم مشارکت ولیعهد سعودی در نشست آتی سران کشور‌های عربی، دلایل پزشکی را علت اتخاذ چنین تصمیمی عنوان کرد.
کد خبر : 810559

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا، دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور الجزایر اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی قادر به مشارکت در نشست آتی اتحادیه عرب نخواهد بود.

ظاهراً این عدم حضور ناشی از دلایل پزشکی است.

در بیانیه ریاست جمهوری الجزایر آمده است که «شاهزاده محمد در تماس تلفنی با عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر، از شرکت نکردن در نشست کشور‌های عربی ابراز تأسف کرده است».

قرار است سی و یکمین اجلاس اتحادیه عرب در بازه زمانی ۱ تا ۲ نوامبر (۱۰ الی ۱۱ آبان) در الجزایر برگزار شود. «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر از «الهام علی‌اف» همتای آذربایجانی نیز برای حضور در نشست سران کشور‌های عربی به عنوان مهمان افتخاری دعوت کرده است. این اقدام در راستای عرف معمول که به موجب آن برخی شرکای خارجی به عنوان مهمان افتخاری دعوت می‌شوند، انجام شده است.

همچنین با نزدیک شدن به نشست سران کشور‌های عربی، اختلافی بین کشور‌ها درخصوص حضور بشار اسد رئیس جمهور سوریه یا نماینده او در نشست الجزائر به وجود آمده است. در همین رابطه، الجزائر و برخی کشور‌ها از جمله امارات و شاید مصر تمایل به حضور سوریه در نشست اتحادیه عرب دارند.

الجزائر می‌گوید علت تمایلش برای حضور اسد یا نماینده او در این نشست در راستای هدف اساسی نشست یعنی توافق و انسجام کشور‌های عربی درخصوص بسیاری از چالش‌های منطقه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته