دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1401 - 00:33
سرمربی سابق تیم تپانچه در گفت‌وگو با آنا:

فروغی مخالف تغییر و تحول در کادر فنی بود/ به تیم تپانچه ضربه زدند

فروغی مخالف تغییر و تحول در کادر فنی بود  به تیم تپانچه ضربه زدند
سرمربی سابق تیم تپانچه کشورمان گفت: اعضای کمیته فنی بهتر است بررسی کنند چرا فروغی به یک باره بعد از اینکه من از تیم ملی رفتم دچار افت شد و در مسابقات جهانی نتیجه دور از انتظار ثبت کرد.
کد خبر : 810526

احمد نجفی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم تپانچه تیراندازی در مسابقات جهانی مصر گفت: من چند ماهی است که با تصمیم فدراسیون هدایت تیم ملی تپانچه را برعهده ندارم، شرایط تیم هم عوض شد و تمرینات و برنامه مربیان تغییر کرد و اکثر تیراندازان به لحاظ ذهنی بهم ریخته‌اند. در صورتی که تیراندازان در زمان حضور من در تیم ملی به آمادگی کامل رسیده بودند و رکورد‌های خوبی هم ثبت کرده بودند. بیشترین فشار برای قهرمان المپیک اولین مسابقه بعد از المپیک بود. من به همراه آقای فروغی به لهستان رفتم که اولین مسابقه او بعد از کسب مدال طلای المپیک بود؛ در آن مسابقات فروغی ۴ امتیاز بالاتر از رکورد خود در المپیک زد.

تیراندازان با وجود اردوی مستمر افت کردند

وی گفت: در نهایت با تغییراتی که در بدنه فدراسیون تیراندازی رخ داد، آن‌ها تصمیم به تغییر کادرفنی گرفته‌اند. حالا اینکه من به‌عنوان سرمربی در کنار تیم باشم یا نباشم اهمیتی ندارد، ولی تیمی که برای آن زحمت کشیده بود و زمانی که تیم را تحویل دادم اکثر رکورد بالای ۵۸۰ بود، اما بعد از من تیم دو مسابقه آذربایجان و برزیل هم شرکت کرد، ولی آن‌جا هم عملکرد خوبی نداشتند و تیراندازان افت کرده بودند. در مسابقات جهانی مصر هم با اینکه اردو‌ها به صورت منظم برگزار شده و شرایط خوب بوده، اما نتیجه نگرفتند و رکورد‌ها هم قابل قبول نبود. در نهایت فدراسیون باید پاسخگو باشد. در اکثر اوقات کمیته فنی به برنامه‌هایی ما در آن زمان معترض بودند و حالا باید بررسی کنند چه اتفاقی برای این تیم افتاد؛ تیراندازانی که رکورد‌های خوبی داشت به یک باره دچار افت شد.

فروغی بعد از المپیک 4 امتیاز بالاتر رکورد زد اما الان ضعیف ظاهر شد

سرمربی سابق تیم ملی تپانچه کشورمان در مورد عملکرد فروغی گفت: فروغی قهرمان ارزنده کشورمان است که توانست اولین مدال طلای تاریخ تیراندازای را به نام خود ثبت کند؛ اعضای کمیته فنی بهتر است بررسی کنند چرا او به یک باره بعد از اینکه من از تیم ملی رفتم افت کرد و در مسابقات جهانی نتیجه دور از انتظار ثبت کرد. ما حتی بعد از المپیک هم به مسابقات لهستان اعزام شدیم و فروغی در آنجا هم ۴ امتیاز بالاتر رکورد زد.

فروغی مخالف تغییر و تحول در کادرفنی بود

نجفی با اشاره به عملکرد فروغی اظهار داشت: ورزشکار در اوج هم باشد به مربی احتیاج دارد، زمانی که مربی پشت سر تیرانداز می‌نشیند شاید ضعف‌هایی می‌بیند که خودش متوجه آن نیست، ولی از نگاه سرمربی همه مسائل دیده می‌شود. حتی فروغی به خاطر تغییرات با رئیس فدراسیون صحبت کرده بود و گفته بود در این فرصت تغییر و تحول در راس تیم ملی درست نیست، اما متأسفانه فدراسیون تصمیم نهایی را گرفت و جابه‌جایی صورت گرفت، نتیجه‌اش هم در همین مسابقات مشخص است. تیراندازان الان مدت‌هاست در اردو به سر می‌برند و از آن طرف چندین مسابقه برگزار کردند و با این ادعا که آمادگی بالایی دارند در مسابقات جهانی شرکت کردند، اما نتیجه طور دیگری رقم خورد.

در مصاحبه به دروغ گفتند فروغی افت کرده است

سرمربی سابق تیم ملی تپانچه گفت: فروغی یک تیرانداز مستعد و بی‌حاشیه است، تیراندازان به خاطر تغییراتی که به وجود آمد کمی از نظر ذهنی، روحی و روانی بهم ریخته‌اند. نصر اصفهانی سال‌ها زیر دست من بوده و با من کار کرده است، در لهستان با اینکه فروغی رکورد بالاتر زده بود، اما در مصاحبه گفته بود فروغی افت کرده است که این موضوع از سوی خود فروغی پیگیری شد. به نظرم باید عملکرد یک مربی را ببینیم و در مورد آن اظهارنظر کنند. سابقه مربی مشخص است که چه عملکرد دارد و چند شاگرد تربیت کرده است.

من با فدراسیون مشکل ندارم اما تصمیم به حذف من گرفتند

وی در مورد چرایی حذف او از تیم ملی عنوان کرد: من با فدراسیون هیچ مشکلی نداشتم. حدود ۲۵ سال هدایت تیم ملی را برعهده داشتم، چهار دوره به‌عنوان سرمربی در تیم ملی بودم و عملکرد و نتیجه کارم هم کاملا مشخص است. در المپیک توکیو فروغی با هدایت من به مدال المپیک طلا رسید. در نهایت این تصمیم فدراسیون بود که تغییراتی در کادرفنی بدهد. واقعاً حیف بود، ما رکورد‌های خوبی داشتیم، اما الان در این مسابقات به شدت افت بچه‌ها را دیدیم.

رئیس فدراسیون هم متوجه شد تیراندازان عملکرد مربیان را قبول ندارند

نجفی در مورد عملکرد تیمی تیراندازان خاطرنشان کرد: عملکرد تیمی مهم نیست و حتی در المپیک هم نتیجه انفرادی اهمیت دارد. سطح مسابقات هم آنقدر بالا نبود که تیراندازان نتوانند به آن برسند. در واقع تنها دو تیم به لحاظ رکوردی خیلی وضعیت خوبی داشتند و ما‌بقی رکورد‌ها معمولی بود، اما باز هم دیدیم تیراندازان ایران نتوانستند رکورد خوب بزنند. رئیس فدراسیون هم متوجه شده بودند که تیراندازان نسبت به عملکرد مربیان خود معترض هستند که قربانی گفته بود الان وقت تغییر نیست و بعد از مسابقات جهانی تصمیم می‌گیریم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته