دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گفت‌وگو|

سیاست‌های کلی برنامه توسعه هفتم برای اجرا نیازمند اراده جدی است

سیاست‌های کلی برنامه توسعه هفتم برای اجرا نیازمند اراده جدی است
یک تحلیلگر اقتصادی معتقد سیاست‌های کلی برنامه توسعه هفتم امر غیرقابل عمل و اجرا نیست؛ این برنامه همانند برنامه‌های دیگر است و اما برای اجرا نیاز به اراده جدی دارد. برنامه باید بر اساس ظرفیت‌ها و امکانات و اولویت‌ها بسته و نوشته شود.
کد خبر : 810481

البرت بغزیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادوکارآفرینی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه سیاست‌های کلی برنامه توسعه هفتم، امری نامعقول و بلندپروازنه‌ای نیست، گفت: به نظرم اجرای این برنامه‌ها و برنامه‌های قبلی به اراده نیاز دارد وگرنه تیم اقتصادی مشکلی ندارد. با اقتصاددان‌های تازه‌کار هم می‌توان این را محقق کرد. این امر پیچیدگی زیادی ندارد و بلندپروازانه نیست. این اراده نیاز دارد و بدون تخریب کردن افراد قابل‌اجراست.


این استاد دانشگاه ادامه داد: سیاست‌های کلی برنامه توسعه هفتم امر غیرقابل عمل و اجرا نیست؛ معتقدم این برنامه همانند برنامه‌های دیگر است و اما برای اجرا نیاز به اراده جدی دارد. برنامه باید براساس ظرفیت‌ها و امکانات و اولویت‌ها بسته و نوشته شود. باید در نتیجه نهایی ارزیابی داشته باشیم.


وی تصریح کرد: متاسفانه برنامه ششم توسعه را نتوانستیم ارزیابی کنیم که ببینیم دولت آیا توانسته پیاده کند یا خیر، اگر اجرا نشده پس این هم اجرا نمی‌شود.

بغزیان با اشاره به رشد هشت درصدی که در برنامه هفتم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: به نظر من، این رشد قابل وصول است. نکانی در بخش نفت و صادرات می‌تواند این امر را محقق کند. این که چطور می‌توانیم این را انجام دهیم یک سوال ژورنالیستی است. باید اراده این کار را داشته باشیم. کسانی که این برنامه‌ها را می‌نویسند باید چیزی بنویسند که قابل برنامه ریزی باشد. ظاهراً این برنامه‌ها از جمله برنامه هفتم چیزی ندارد که تحقق نیابد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب