دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1401 - 11:48
در همایش پدافند غیرعامل مطرح شد؛

معاون وزیر کشور: پدافند غیرعامل موجب افزایش توان دفاعی مجموعه‌ها می‌شود

معاون وزیر کشور: پدافند غیرعامل موجب افزایش توان دفاعی مجموعه‌ها می‌شود
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: پدافند غیرعامل موجب می‌شود توان دفاعی مجموعه‌ها در زمان بحران به صورت طبیعی افزایش یافته و پیامد‌های بحران را کاهش دهد.  
کد خبر : 810429

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در همایش پدافند غیرعامل که صبح امروز (شنبه، ۳۰ مهر) و با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد، در سخنانی، گفت: پدافند غیرعامل یکی از مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین اقدامات در برابر تهدیدات شناخته می‌شود و در بسیاری از کشور‌های جهان پدافند غیرعامل ضرورتی حیاتی است.

وی با بیان اینکه در کشور‌های قدرتمندی نظیر چین و روسیه پدافند غیرعامل جزو اولویت‌های این کشورهاست، اظهار کرد: متاسفانه در قرن جدید علی‌رغم این تصورات که گفته می‌شود قرنی فارغ از جنگ است، شاهد بودیم همچنان توسل به زور و دشمنی دشمنان علیه کشور‌های مستقل از جمله ایران پرشدت است، در چنین شرایطی به طور طبیعی همه به سوی دفاع حرکت می‌کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: جاری کردن الزامات پدافند غیرعامل در حوزه شهری را می‌توان در راستای بازدارندگی و اقتدار کشور دانست، زیرا پدافند غیرعامل موجب می‌شود توان دفاعی مجموعه‌ها در زمان بحران به صورت طبیعی افزایش یافته و پیامد‌های بحران را کاهش دهد. 

میراحمدی با بیان اینکه از نظر تهدیدشناسی کشور ما به دلیل موقعیت خاصی که دارد همواره مورد طمع دشمنان بوده است، گفت: در این راستا لازم است وزارت کشور تأثیرگذاری مناسب را در این زمینه داشته باشد که لازمه این امر در حوزه مسائل شهری، تعامل نزدیک‌تر پدافند غیرعامل و نهاد‌های متولی عمرانی شهر‌ها است.

وی تأکید کرد: پدافند غیرعامل به نوعی مقابله با بحران قبل از رسیدن آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته