دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1401 - 10:23
در ادعایی جدید؛

لاپید: همکاری روسیه- ایران یک تهدید جهانی است

لاپید: همکاری روسیه- ایران یک تهدید جهانی است
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح اتهامات تکراری علیه ایران،‌ مدعی شد که همکاری مسکو - تهران نه تنها برای این رژیم بلکه برای همه دنیا خطرناک است.
کد خبر : 810392

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا به نقل از میدل ایست مانیتور، «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رسانه روسی زبان RTVi مدعی شد که همکاری مسکو-تهران نه تنها برای اسرائیل بله برای اوکراین، اروپا و کل جهان، مشکلی جدی به بار خواهد آورد.

وی در ادامه این ادعا افزود: ایران یک دولت تروریستی خطرناک است و این واقعیت که روسیه با ایران تجارت می‌کند، همه دنیا را به مخاطره می‌اندازد.

پیشتر هم «ودانت پاتل» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود که جهان باید به اتحاد روسیه و ایران به عنوان تهدیدی بالقوه نگاه کند.

لاپید همچنین با تکرار ادعا‌های اثبات نشده مبنی بر استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین، از مسکو بابت این موضوع انتقاد کرد، اما گفت که تل آویو مادامیکه متکی به نفوذ روسیه در سوریه است، کمک نظامی مستقیمی به دولت کی یف ارائه نخواهد داد.

وی در ادامه ادعا‌های خود افزود: روابط بین المللی اسرائیل مسئله پیچیده‌ای است. من موظف به مراقبت از امنیت اسرائیل و اطمینان از تأمین منافعمان هستم و در همین راستا باید مشخص کنم که از اوکراین حمایت می‌کنیم. 

هفته گذشته، «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین گفت که کی یف از تل آویو برای دریافت تجهیزات پدافند هوایی تقاضا کرده است. اما رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته است که اسرائیل به اوکراین سلاح نخواهد فروخت. 

وی در این باره گفته بود: از اوکراینی‌ها خواسته‌ایم که نیاز‌های خود را در حوزه هشدار حملات هوایی به اطلاع ما برسانند و به مجرد دست‌یابی به این اطلاعات، می‌توانیم در توسعه سیستم‌های هشدار سریع که جان غیرنظامیان را نجات می‌دهد، کمک کنیم.

گانتز در ادامه مدعی شد: سیاست ما در قبال اوکراین تغییری نکرده است. ما به حمایت از غرب و ایستادگی در کنار ناتو ادامه می‌دهیم و بار‌ها هم گفته‌ایم [ولی] هرگز سامانه تسیحاتی نخواهیم داد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته