دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر کل فدراسیون فوتبال خبر داد

کمپ تیم ملی در قطر اصلاح شد/شاگردان مرفاوی زیر نظر کی‌روش تمرین می‌کنند

کمپ تیم ملی در قطر اصلاح شد شاگردان مرفاوی زیر نظر کی‌روش تمرین می‌کنند
نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با مذاکراتی که با مسئولین فیفا داشتیم بخش بیشتر مشکلات ما در محل اقامت تیم ملی حل شد و آمادگی خوبی را برای حضور در قطر خواهیم داشت.
کد خبر : 810263

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا از فدراسیون فوتبال، مهدی محمدنبی، نائب رئیس اول فدراسیون شرایط تیم ملی در فاصله کمتر از ۳۵ روز به شروع جام جهانی گفت: با توجه به اینکه ما از ۹ شهریور در فدراسیون مستقر شدیم و بعد از مذاکرات با آقای تاج و نهایتا مصوب هیات رییسه، آقای کی‌روش و دستیاران او به تیم ملی اضافه شدند. بلافاصله اردو اتریش برگزار شد، دو دیدار تدارکاتی با اروگوئه و سنگال با تمامی بازیکنان تیم ملی انجام شد. تقویم سازمان لیگ و تیم‌های ملی باید با هم منطبق می‌شد، بنابراین جلسه‌ای را با قنبر‌زاده و همکاران او در سازمان لیگ برگزار کردیم، بر همین اساس از سازمان لیگ و از دوستان خواهش کردیم که برنامه مسابقات به گونه‌ای تنظیم شود که با تمرینات تیم ملی مغایرت نداشته باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این اتفاق افتاد و کی‌روش هم با سرمربی تیم‌های باشگاهی که بازیکنانشان به تیم ملی دعوت شدند صحبت کرد و مینی کمپ تیم ملی بعد از اتمام اردو اتریش آغاز شد، این اردو‌ها در کمپ تیم ملی برقرار و خوشبختانه از بازیکنان داخلی دعوت شد تا در این اردو‌ها شرکت کنند.

سردار آزمون به دوحه قطر می‌آید

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در مورد حضور بازیکنان لژیونرهای گفت: کی‌روش به صورت مرتب با آن‌ها در تماس است، حتی به باشگاه‌های آن‌ها مراجعه کرده و در مسابقات باشگاهی آن‌ها را آنالیز فنی کرده که کار بسیار فشرده‌ای بود و شبانه روز در حال انجام است. کی روش حداقل تا ساعت ۲،۳ بامداد بیدار است و این موضوعات را به شدت پیگیری می‌کند. سردار آزمون مصدومیتی داشت، یکی از دستیاران کی روش به آلمان اعزام شد و با باشگاه لورکوزن صحبت کرد و قرار شد که ادامه معالجات او با نظر بخش پزشکی تیم ملی و بایرن لورکوزن انجام بگیرد، قرار است او به دوحه قطر در کمپ اسپایر اعزام شود. زیرا یک کلینیک پزشکی فوق پیشرفته در آنجا است و امیدوارم که قبل از بازی‌ها به کمپ تیم ملی در قطر اعزام شود.

نبی در مورد وضعیت سردار آزمون و اینکه آیا به جام جهانی می‌رسد، اظهار داشت: با توجه به گزارش‌هایی که هم پزشکان تیم ملی هم بایرن لورکوزن دادند، امیدواریم سردار در همین مدتی که به کمپ تیم ملی در دوحه اضافه می‌شود، مشکلش حل شود و در تیم ملی حضور پیدا کند و به بازی‌های جام جهانی برسند.

قبل از جام جهانی دیدار دوستانه خواهیم داشت

وی در مورد زمان اعزام تیم ملی و برگزاری بازی تدارکاتی قبل از جام جهانی خاطرنشان کرد: پیرو مذاکراتی که با ماجدی رئیس کمیته جوانان شد، قرار است ترکیبی از تیم زیر ۲۱ سال با سرمربیگری مرفاوی و همکارانشان در کمپ تیم ملی حضور داشته باشند که در فرصتی که باقی مانده از این نفرات در کنار تیم ملی استفاده شود.  به هر صورت به نحوی آمادگی بازیکنان تیم ملی بالا برود. بچه‌های زیر ۲۱ سال در کنار تیم ملی باشند و با نظر کی روش کار فنی را در مینی کمپ انجام بدهند. یک دیدار دوستانه هم در تاریخ ۱۰ نوامبر یا ۱۹ آبان ماه با یکی از تیم‌های ملی در تهران خواهیم داشت که بعد از اینکه قرارداد آن با این تیم امضا شد اعلام رسمی خواهیم کرد.
 پیش‌بینی ما این است که بعد از این دیدار دوستانه، یکی دو روز به بچه‌ها استراحت بدهیم که به خانواده هایشان برسند و به امید خدا یا ۲۲ یا ۲۳ آبان به قطر اعزام خواهیم شد.

کی‌روش هر وقت صلاح بداند لیست را اعلام می‌کند

وی در مورد اعلام لیست نهایی کی‌روش گفت: کی‌روش هر زمان که صلاح بداند اعلام خواهند کرد که این قاعدتا به قبل از اعزام به قطر موکول خواهد شد. ما یک بازدید هم از امکانات تیم ملی در قطر داشتیم که هتل محل اقامت، زمین تمرین و ... به دلیل اینکه در دوره گذشته دیر اقدام کرده بودند مناسب تیم ملی ما نیست. اما ما در چند روزی که در دوحه قطر بودیم، جلسات متعددی را با مسئولین فیفا برگزار کردیم ک توانستیم مشکلات را حل کنیم. برای مثال عرض می‌کنم که زمین تمرین قبلی جایی بود که دور تا دور آن فضای باز بود، نیاز است که فضای تمرین کاملا محصور باشد تا بازیکنان و کی روش با خیال راحت کار کنند.

توجیهی ندارد محل اقامت تیم ملی در کنار یک مرکز خرید بزرگ باشد

وی ادامه داد: موارد دیگری بود که مربوط به اقامت آن‌ها در هتل است، که این موضوع هم حل و فصل شد. در گذشته، دوستان که به قطر اعزام شده بودند باید این موارد را با تجربه بیشتری دنبال می‌کردند که هم محل تمرین مناسب‌تر و هم هتل مناسب‌تر برای تیم ملی در نظر می‌گرفتند. در کنار هتل قبلی تیم ملی، یک مرکز خرید بزرگ وجود داشت که اساسا توجیهی ندارد که تیم ملی محل اقامتش در کنار یک مرکز خرید بزرگ باشد. ولی به هر صورت ما با بررسی که داشتیم، امکاناتی که مد نظرمان بود و همچنین محدودیت‌هایی که برای حضور تماشاگران باید ایجاد شود و همچنین بازیکنان تیم ملی با آرامش هرچه بیشتر در اردو باشند و اساسا کم و کاستی‌هایی که وجود داشت، با مذاکراتی که با مسئولین فیفا داشتیم بخش بیشتر آن حل شد و آمادگی خوبی را برای حضور در قطر خواهیم داشت.

انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته