دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1401 - 11:04

نحوه مهاجرت کاری به آلمان

نحوه مهاجرت کاری به آلمان
این روزها نحوه مهاجرت کاری به آلمان و دریافت ویزای کاری آلمان به یکی از مسائل پر طرفدار در بین افراد مختلف تبدیل شده است.
کد خبر : 810099

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، این روز‌ها نحوه مهاجرت کاری به آلمان و دریافت ویزای کاری آلمان به یکی از مسائل پر طرفدار در بین افراد مختلف تبدیل شده است. این کشور در سال‌های اخیر به یکی از صنعتی‌ترین کشور‌های جهان و قطب اقتصادی اروپا تبدیل شده است. افزایش فعالیت این کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی و سایر فعالیت‌ها سبب کمبود نیروی کار در این کشور گردیده است. این موضوع سبب شده است تا دولت کشور آلمان به جذب نیروی کار خارجی و ماهر از سراسر دنیا بپردازد. درخواست اپلای آلمان برای کار در این کشور در بین ایرانیان روز به روز در حال افزایش است، از این رو ما در این مطلب به ارائه بسیاری از اطلاعات موردنیاز شما درباره نحوه مهاجرت کاری به آلمان خواهیم پرداخت!

بررسی وضعیت شرایط کار و نرخ بیکاری در آلمان

یکی از موضوعات قابل توجه در هنگام مهاجرت به یک کشور، شرایط کار در آن کشور است. نرخ بیکاری در کشور آلمان کمتر از ۴ درصد می‌باشد و این موضوع نشان دهنده‌ی شرایط مطلوب کار در این کشور است. به طور معمول تمام افراد دارای تخصص و ماهر در کشور آلمان به راحتی می‌توانند کار مناسب خود را پیدا کرده و به کار در این کشور مشغول شوند.

شرایط و نحوه مهاجرت کاری به آلمان در سال ۲۰۲۲

نیاز کشور آلمان به دریافت نیروی کار سبب شده است تا این کشور در سال‌های اخیر شرایط ساده تری را برای مهاجرت کاری به آلمان فراهم کند. همچنین با ارائه‌ی ویزای جستجوی کار، امکان جستجوی کار پس از مهاجرت به این کشور را نیز فراهم کرده است.

دریافت ویزای کار کشور آلمان نیازمند این است که شما در ابتدا یک کار مناسب در کشور آلمان را پیدا کنید. این کار می‌تواند از طریق سایت‌های کاریابی و شبکه‌های اجتماعی کاریابی انجام شود. پس از استخدام، شما باید نامه‌ی پیشنهاد کاری خود را از کارفرما دریافت کنید و همراه با مدارک موردنیاز به سفارت این کشور در ایران ارائه دهید و ویزای کاری این کشور را دریافت کنید.

شیوه‌ی دیگر مهاجرت کاری به آلمان، دریافت ویزای جستجوی کار می‌باشد. در این روش شما با ارائه‌ی مدارک لازم به سفارت آلمان یک ویزای ۶ ماهه برای پیدا کردن کار در آلمان دریافت می‌کنید. در این روش شما می‌توانید پس از  مهاجرت به آلمان از طریق کار در مدت ۶ ماه به جستجوی کار بپردازید و پس از پیدا کردن شغل موردنظر، ویزای جستجوی کار خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.

در صورتی که در مدت زمان داده شده، شما موفق به پیدا کردن شغل در این کشور نشوید، باید به کشور مبدا خود بازگردید. شرایط دریافت ویزای جستجوی کار آلمان شامل حداقل سه سال سابقه کار، مدرک زبان آلمانی، مدرک تحصیلی کارشناسی، کاردانی یا فنی حرفه‌ای می‌باشد. البته مدرک تحصیلی ارائه شده باید توسط دولت آلمان تایید شود. علاوه بر آن شما باید بتوانید تمکن مالی خود را برای مدت ۶ ماه زندگی در این کشور به سفارت آلمان ثابت کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری به آلمان

یکی از نکات مهم پیرامون نحوه مهاجرت کاری به آلمان، ارائه‌ی کامل مدارک و عدم نقص در پرونده‌ی سفارت شما می‌باشد. مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای کار آلمان ممکن است با توسط به نوع مهاجرت و شرایط دقیق شما متفاوت باشد؛ اما ارائه برخی مدارک از جمله دو قطعه عکس، مدارک هویتی، پاسپورت معتبر و مدت دار، رزومه CV تحصیلی و کاری، بیمه سلامت، گواهی عدم سوء پیشینه، قرارداد کاری یا جاب آفر و ... به سفارت آلمان الزامی است. همچنین در کنار این مدارک، نیاز است که شما دلیل و هدف خود را از مهاجرت به این کشور را به صورت کتبی و شفاهی به افسر سفارت آلمان ارائه دهید.

در صورتی که قصد دارید تا از طریق ویزای کار آلمان مهاجرت کنید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت اپلای فور جرمنی به اطلاعات کامل تری درباره‌ی موضوع هزینه ویزای کار آلمان، مهاجرت کاری به آلمان با زبان انگلیسی و ویزای جستجوی کار آلمان دست پیدا کنید و یا از کمک کارشناسان تخصصی این مجموعه بهره‌مند شوید.

شرایط و قوانین کاری در آلمان

یکی از نکات مهم پیش از اشتغال به کار در کشور آلمان، اطلاع از فرهنگ و قوانین کار در این کشور است. آلمان‌ها مردمانی بسیار قانونمند و وقت شناس هستند و عدم توجه به این موضوع می‌تواند سبب بروز مشکلاتی در این کشور برای شما شود.

روز‌های کاری رسمی در کشور آلمان دوشنبه تا شنبه می‌باشد و به طور معمول افراد به ۸ ساعت کار در روز مشغول می‌شوند. تعداد مرخصی‌های رسمی در سال برای هر فرد ۲۴ روز می‌باشد. حداقل حقوق برای هر ساعت کار در این کشور ۱۰.۴۵ یورو می‌باشد و میزان حقوق افراد نسبت به سایر کشور‌ها از شرای مطلوبی برخوردار است.

در صورتی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارید و قصد دارید تا از شرایط دقیق و نحوه مهاجرت کاری به آلمان به طور کامل مطمئن شوید، می‌توانید با متخصصان مهاجرت کاری موسسه اپلای جرمنی (https://applyforgermany.de/) تماس بگیرید و از خدمات بی نظیر این مجموعه در دریافت ویزای کاری کشور آلمان بهره‌مند شوید.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهاجرت کاری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته