دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1401 - 20:39

استراتژی بازاریابی شرکت های تبلیغاتی

استراتژی بازاریابی شرکت های تبلیغاتی
یک شرکت دولتی برای یک مدت زمان طولانی با شما کار می‌کند و همکاری با این شرکت می‌تواند مارکت شرکت شما را متحول کند، اما آیا پول گرفتن و بستن قرارداد با شرکت‌های دولتی به راحتی شرکت‌های خصوصی است؟
کد خبر : 810036

به گزارش خبرگزاری آنا، اصولا زمانی که می خواهیم یک استراتژی بازاریابی برای یک شرکت تبلیغاتی داشته باشیم، بهتر است در ابتدا به نکاتی توجه کنیم تا مارکتینگ ما در نتیجه این استراتژی ها، نتیجه بخش باشد. یکی از کارهای مهم هر شرکت تبلیغاتی، داشتن استراتژی برای مشتریان خود است. یعنی در واقع یکی از خدمات شرکت های تبلیغاتی این است که به گونه ای بازاریابی را برای شرکت ها و برند ها تسهیل کنند. حالا با این وجود وقتی یک شرکت تبلیغاتی که خود یکی از بازوهای بازاریابی برای شرکت های مشتری خود است باید برای خود بازاریابی کند. در ابتدا مهم است که پتانسیل های هر شرکت تبلیغاتی توسط تیم استراتژی استخراج شود. مهم است بدانیم یک شرکت تبلیغاتی در حوزه ساخت تیزر تبلیغاتی خدمات می دهد یا طراحی و چاپ کاتالوگ و بوروشور.

بعد از این مرحله ما متوجه خواهیم شد که مشتریان ما در شرکت تبلیغاتی چه کسانی هستند؟ اگر شما در شرکت تبلیغاتی خود با برندهای دولتی و خدمات وابسته به نهادهای دولتی کار میکنید، استراتژی بازاریابی شرکت تبلیغاتی شما متفاوت است نسبت به زمانی که قصد دارید مشتریان خود را از میان شرکت های خصوصی انتخاب کنید. یا اگر مشتریان شما از میان برندهای معتبر و سرمایه دار هستند با وقتی که برای بیزینس ها و استارتاپ های لاغر و کم حجم به لحاظ میزان مارکت و حضور در بازار سر و کار دارید آن موقع استراتژی شما متفاوت خواهد بود.

تفاوت های بازاریابی برای شرکت های تبلیغاتی

حال بیاییم کمی در مورد تفاوت های بازاریابی برای هر شرکت تبلیغاتی بیشتر بخوانیم و بدانیم. با یک مثال شروع میکنیم. فرض کنیم شما صاحب یک شرکت تبلیغاتی هستید و به طور معمول مشتریان شما را بخش خصوصی و بیزینس های کوچک تشکیل می دهند. در این شرایط استراتژی بازاریابی شرکت شما چگونه خواهد بود؟ احتمالا استراتژی بازاریابی در این شرایط این است که با توجه به بودجه محدود این سبک از مشتریان، هزینه تولید را پایین بیاورید و از سود خود هم کم کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری بگیرید و در عوض سود نقد را از مشتری دریافت کنید. حال در این شرایط و در این سبک کار اگر یک مشتری دولتی به شما رجوع کند و سفارش هزار دقیقه موشن گرافی یا فیلم آموزشی به شما بدهد، آن موقع استراتژی بازاریابی شما برای چنین مشتری هایی چگونه است؟ استراتژی تبلیغاتی شما برای چنین موقعیتی باید چند مورد را لحاظ کند.

ابتدا اینکه یک شرکت دولتی برای یک مدت زمان طولانی با شما کار می کند و همکاری با این شرکت می تواند مارکت شرکت شما را متحول کند اما آیا پول گرفتن و بستن قرارداد با شرکت های دولتی به راحتی شرکت های خصوصی است؟ خیر چنین نیست. شما برای قرارداد با یک شرکت دولتی باید این مورد را لحاظ کنید که این شرکت ها معمولا مالیات دولتی را بر عهده شرکت شما می گذارند و شرایط پرداخت آنها بسیار متفاوت از شرکت های کوچکتر است.

معمولا شرکت های دولتی فرایند قرارداد بستن شان با شرکت های خصوصی و شرکت های تبلیغاتی بسیار زمان بر است و شما باید در بازاریابی تبلیغاتی برای شرکت خود به این نکته توجه داشته باشید که زمان زیاد برای این شرکت ها باید در هزینه تبلیغاتی که برای این شرکت ها می کنید لحاظ شود.

حال بیاییم کمی به عقب تر برگردیم. فرض می کنیم استراتژی تبلیغاتی شرکت تبلیغاتی شما این است که با شرکت های دولتی کار نکنید و با بیزینس های کوچک تر و زود نتیجه ده کار کنید. کار شما روی روال است و به یکباره بر اثر اتفاقاتی که به دست شما نیست اینترنت قطع می شود. حالا در این شرایط چه اتفاقی برای برنامه ریزی های شما در جهت بازاریابی شرکت رخ خواهد داد.

مطمئنا در این شرایط شرکت هایی که شما با آنها کار می کرده اید تحت الشعاع قرار می گیرند زیرا شرکت ها و بیزینس های کوچکتر معمولا با بستر اینترنت که بستری ارزان برای کسب و کار است هماهنگ می شوند و در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و سایت هایی که کار اینترنت را انجام می دهند کسب در آمد می کنند. در این شرایط باید پلن جدیدی ارائه کنیم باید از ظرفیت های دیگر شرکت استفاده کنیم و استراتژی های بازاریابی تبلیغاتی شرکت را به سمت درآمدهای جدید و پایدار ببریم.

حالا در این شرایط اگر یک گروه دولتی به شما پیشنهاد همکاری بدهد چه باید کرد؟ حالا استراتژی بازاریابی شرکت بررسی می کند که قرارداد با شرکت های دولتی چگونه باید باشد. در شرایطی که ما درامد های ثابتمان از همکاران دیگر را از دست داده ایم باید با شرایط جدید خود را وفق بدهیم و با همکاری با یک شرکت دولتی که کسب و کار و سفارشی که می دهد اساسا ربطی به اینترنت و فضای باز و غیر باز ندارد مسیر توسعه بازاریابی و رسیدن به مشتریان جدید و البته پیشرفت کسب و کار خود را تضمین کنیم. بطور کلی آن چه که در استراتژی بازاریابی شرکت های تبلیغاتی بسیار مهم است و به شما توصیه می کنیم این موضوع را جدی بگیرید این است که پتانسیل های شرکت خود را به نفع مشتریان متفاوت با سلیقه های متفاوت گسترش بدهید.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: بازاریابی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته