دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1401 - 11:18
در جلسه علنی مطرح شد؛

قالیباف: سالانه ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلار انرژی هدر می‌دهیم

قالیباف: سالانه ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلار انرژی هدر می‌دهیم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه بین ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلار انرژی‌ها را هدر می‌دهیم، آیا نمی‌خواهیم برای این موضوع تصمیم‌گیری کنیم؟
کد خبر : 809912

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه شنبه،۲۶ مهر) مجلس، پس از قرائت گزارش کمیسیون انرژی درباره ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور، گفت: مردم از دولت و مجلس توقع دارند که این موضوع حل و فصل شود، زیرا در سال ۹۳ مجلس به این موضوع پرداخته بود و در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر در ماده ۱۲ بندهای «الف» و «ب» به این موضوع مربوط به بهینه کردن سوخت و انرژی در کشور به صورت مفصل پرداخته و راهکار ارائه شده بود.

وی با طرح این سؤال که چرا برای یک بارهم که شده به درستی این موضوع را نهایی نمی‌کنیم که قانونی که می‌تواند ما را ازاین شرایط نجات دهد، اجرا کنیم؟، خطاب به وزیر نفت که در جلسه علنی حضور داشت، گفت: اگر جنابعالی و بنده به عنوان خدمتگزار مردم در اجرا و قانونگذاری این موضوع را مطرح کنیم که ۱۰درصد از صندوق یا ۸۰ میلیارد دلار از جایی دیگر برای رفع ناترازی اختصاص داده شود، آیا شما فکر می‌کنید که ۸۰ میلیارد دلار پول برای آن وجود دارد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنده و شما وهمه کارگران زحمت‌کش نفت و دلسوزان انقلاب و نظام می‌دانند که سالانه بین ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلار انرژی‌ها را هدر می‌دهیم، آیا نمی خواهیم برای این موضوع تصمیم‌گیری کنیم؟

قالیباف افزود: چطور حاضریم دست گدایی برای گرفتن پول دراز کنیم، اما حاضر نیستیم این مشکلات را اصلاح کنیم؟ بدون شک مشخص است روش‌های اجرایی ما یا قانون‌گذاری اشکال دارد که هنوز به این موضوع رسیدگی نکرده‌ایم.

رئیس مجلس خطاب به نمایندگان مجلس و وزیر نفت، گفت: من و شما همه مسئول هستیم، البته خطاب من فقط دولت نیست، بلکه مجموعه مجلس و دولت و خودم را مخاطب قرار می‌دهم، چرا به گونه‌ای تدبیر نمی‌کنیم که مردم که مصرف‌کننده اصلی هستند قدرت خرید آن‌ها را بالا ببریم تا نسبت به بهینه کردن وسایل گازسوز و نفت‌سوز خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته