دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1401 - 01:30
لشگر مصدومان در بحرین!

سقوط آزاد وزنه‌برداری در آسیا/ زنگ خطر به صدا درآمد

سقوط آزاد وزنه‌برداری در آسیا  زنگ خطر به صدا درآمد
تیم ملی وزنه‌برداری ایران با لشگری مصدوم راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد و به عنوان سومی دست پیدا کرد.
کد خبر : 809850

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان سومی و بانوان هم در جایگاه چهارم قرار گرفتند. وزنه‌برداری ایران در زمان ریاست علی مرادی با حواشی زیادی روبه‌رو بود. درست خردادماه امسال بود که ملی‌پوشان به خاطر شرایط بد فدراسیون وزنه‌برداری اردوی تیم ملی را ترک کردند و به حال خود واگذار شدند. در همان دوران مرادی به جای اینکه شرایط را برای بازگشت ملی‌پوشان فراهم کند، دست به تغییر سرمربی تیم ملی زد و برخواه که جزو معترضان به عملکرد مرادی بود از سمت خود برکنار شد.

پس از این برکناری، سعید علی حسینی با حکم مرادی هدایت تیم ملی وزنه‌برداری را برعهده گرفت و برخی وزنه‌برداران رده جوانان هم به دعوت او پاسخ مثبت دادند و در اردو حاضر شدند. البته عمر مدیریت مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری بالاخره سر رسید و انوشیروانی سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفت. با حضور انوشیروانی و برخی بزرگان وزنه‌برداری از جمله بهداد سلیمی، حسین توکلی، حسین رضازاده ملی‌پوشان هم به اردوی تیم ملی آمدند تا برای مسابقات قهرمانی آسیا و به خصوص مسابقات جهانی آماده شوند.

اردوی تیم ملی وزنه‌برداری هم زیرنظر علی حسینی برگزار و رکوردگیری از وزنه‌برداران انجام شد و در نهایت ۱۰ نفر برای قهرمانی آسیا به خط شدند. پس از آن، با تصمیم کادرفنی اردوی نهایی ملی‌پوشان در بابلسر با هزینه چند میلیاردی برگزار شد تا پولادمردان برای حضور قدرتمند در میدان آسیایی حاضر شوند. اردویی که هزینه چند میلیاردی صرف آن شد و به گفته برخی اهالی وزنه‌برداران اگر قرار بود با این هزینه میلیاردی در آسیا چنین نتایج ضعیفی کسب کنند، بهتر بود از همان اول وزنه‌برداران در خانه تمرین می‌کردند و از آنجا به مسابقات اعزام می‌شدند!

عملکرد وزنه‌برداران قابل قبول بود؟!

وزنه‌برداران ایران در این مسابقات به یک مدال طلا، نقره و برنز دست پیدا کردند. اگر واقع‌بینانه به نتایج کسب شده نگاه کنیم، این نتایج در میدان آسیایی برای وزنه‌برداری ایران قابل قبول نیست! وزنه‌برداری ایران در آسیا بار‌ها نشان داده حرف برای گفتن دارد و در تمامی مسابقات جهانی و ادوار المپیک این رشته ورزشی در سبد مدال‌آوری ایران بوده، اما حالا کار به جایی رسیده که این رشته پرمدال در مسابقات آسیایی به عنوان سومی بسنده می‌کند و سهم طلای این مسابقات هم تنها به یک وزنه‌بردار می‌رسد. در واقع می‌توان گفت تنها رسول معتمدی آماده‌ترین وزنه‌بردار این کاروان بود.

سقوط آزاد وزنه‌برداری در آسیا/ زنگ خطر به صدا درآمد/ لشگر مصدومان در بحرین!

لشگر مصدومان در بحرین

البته علاوه بر نتایج ضعیف وزنه‌برداران در مسابقات آسیایی، اعزام وزنه‌برداران مصدوم به این مسابقات از نکات عجیب است. مجید عسگری قبل از اعزام به این مسابقات از ناحیه پا دچار مصدومیت بود و حتی تا پیش از اعزام هم درگیر فیزیوتراپی بوده و قطعا این وزنه‌بردار با چنین شرایطی نمی‌توانسته آماده در میدان آسیایی حاضر شود.

سقوط آزاد وزنه‌برداری در آسیا/ زنگ خطر به صدا درآمد/ لشگر مصدومان در بحرین!


همچنین وزنه‌برداران دیگری مثل زارع، بیرانوند، داودی، دادرس دچار آسیب‌دیدگی بودند و حتی زارع در حین مسابقه آسیب‌دیدگی‌اش تشدید شد و اوت کرد و همین موضوع هم باعث شد کاروان ایران امتیاز زیادی از دست بدهد.

علاوه بر این مسائل برخی اهالی وزنه‌برداری هم معتقدند انتخاب اشتباه کادر فنی باعث شد یک مدال برای ایران از دست برود؛ در واقع اگر کادرفنی علیرضا معینی را در دسته ۸۹ کیلوگرم روی تخته می‌فرستاد امکان کسب مدال در یک‌ضرب را داشت، اما به جای این انتخاب، کادرفنی تصمیم گرفتند محمدرضا زارع که وزنش ۵ کیلو بالاتر از دسته ۸۹ کیلوگرم بود روی تخته بفرستند که در نهایت مصدومیت زارع هم تشدید و اوت کرد.

با این حال پرونده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بسته شد و اعضای کادرفنی باید پاسخگوی چند سوال مهم و کلیدی باشند؛ آن‌ها باید پاسخگو نتایج تیم ملی و اعزام لشگر مصدومان به این مسابقات باشند. بدون شک حضور وزنه‌بردارانی که مصدومیت دارند و با آمادگی کامل در مسابقات شرکت نکردند با توجه به شرایط حال حاضر اقتصادی در کشور و به خصوص وزنه‌برداری که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، توجیه قابل قبولی نخواهد داشت. از طرف دیگر اعضای کادرفنی تقریبا ۴۵ روز دیگر برای حضور در مسابقات جهانی که اولین مسابقه گزینشی کسب سهمیه المپیک هم محسوب می‌شود، زمان دارند و قطعا کار سخت‌تری پیش‌رو خواهند داشت و نمی‌توانند یک تیم با لشگری از مصدومان راهی جهانی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته