دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

مخالفت عضو شورای شهر با موازی‌کاری شهرداری/ لزوم استفاده از مراکز دانش بنیان به جای تاسیس سازمان

مخالفت عضو شورای شهر با موازی‌کاری شهرداری  لزوم استفاده از مراکز دانش بنیان به جای تاسیس سازمان
عضو شورای شهر تهران گفت: ما مراکز بسیار زیادی در حوزه علمی و دانش بنیان در کشور داریم و دلیلی ندارد بخواهیم یک ساختار مستقل در شهرداری ایجاد کنیم.
کد خبر : 809773

علی اصغر قائمی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، درباره علت طولانی شدن تصویب اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین شهرداری تهران اظهار کرد: اگر واقعا این سازمان مسیر منطقی را در تعریف و تصویب دنبال می‌کرد، نیاز به بحث‌های طولانی در شورا نداشت و همین بحث‌های طولانی نشان دهنده وجود ابهامات بسیار فراوانی نسبت به این سازمان در بین اعضا است.

وی با بیان اینکه اگر به صورت مجدد اصل این ماجرا در دستور کار شورا قرار گیرد، من باز هم مخالف هستم؛ چراکه این موضوع موازی کاری و تکرار را به همراه دارد گفت: همین الان که نگاه می‌کنیم بسیاری از لبه‌های تکنولوژی دنیا در موضوعات فناوری اطلاعات و ارتبات است؛ این به این معنا نیست که به عنوان مثال در حوزه پسماند، آسفالت، معماری، ساخت و ساز، ابنیه و... روش‌های نوآورانه وجود دارد، اما تفاوتی بنیادی در آن است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: ما مراکز بسیار زیادی در حوزه علمی و دانش بنیان در کشور داریم و شهرداری ۱ یا ۲ بار شاید بخواهد در حوزه آسفالت، پسماند و... از رویکرد‌های نوآورانه استفاده کند و این موضوع دلیلی ندارد بخواهیم یک ساختار مستقل داشته باشیم و شهرداری به راحتی می‌تواند از توانمندی‌های موجود در کشور استفاده کند.

قائمی افزود: در اصل تصویب این موضوع هم ۱۱ رای بیشتر وجود نداشت و مابقی دوستان موافق نبودند، اما حالا که رای کسب کرده ما به رای جمع احترام می‌گذاریم و کمک می‌کنیم که اشکالات در آن وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر وحدت نظر کلی راجب اصل سازمان فناوری‌های نوین بود، کل اساسنامه در یک جلسه شورا تمام می‌شد گفت: در حال حاضر نمی‌خواهیم پیش داوری کنیم و صبر می‌کنیم تا بعد از تصویب اساسنامه ساختار آن را تصویب کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا قرار است نیروهای جدیدی به شهرداری برای این سازمان افزوده شود گفت: شهردار تهران قول داده که این سازمان هیچ نیروی مازادی را به شهرداری تهران تحمیل نکند و از توانمندی‌های موجود در شهرداری استفاده شود.

قائمی تاکید کرد: فرصتی باید بدهیم تا عملکرد این سازمان را در کوره امتحان ببینیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از نیرو‌های موجود در شهرداری برای این سازمان، لطمه‌ای به سازمان فاوا وارد نمی‌کند گفت: جلسه گذشته یک بندی را مصوب کردیم که این سازمان حق ورود به ماموریت‌های سازمان فاوا را ندارد و در سایر مصادیق فناوری باید ورود پیدا کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته