دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1401 - 16:43
اسامه حمدان در گفتگوی اختصاصی با آنا:

تهران نقطه همگرایی و اشتراک ملت‌های اسلامی است/فصل معادلات جدید سیاسی و نظامی مقاومت

تهران نقطه همگرایی و اشتراک ملت‌های اسلامی است فصل معادلات جدید سیاسی و نظامی مقاومت
کنفرانس وحدت اسلامی در شرایطی در تهران برگزار شد که منطقه و جهان اسلام در نقطه جدیدی از معادلات قرار دارد که مهم‌ترین آن تمرکز بر همگرایی اسلامی است.
کد خبر : 809651

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، کنفرانس وحدت اسلامی در شرایطی در تهران برگزار شد که منطقه و جهان اسلام در نقطه جدیدی از معادلات قرار دارد که مهم‌ترین آن تمرکز بر همگرایی اسلامی است.

هندسه و جغرافیای مقاومت در تمامی سرزمین‌های اشغالی گسترش یافته است و دامنه آن از غزه به کرانه باختری و نیز مناطق ۱۹۴۸ رسیده است.

محیط پیرامونی رژیم صهیونیستی به شدت ناهمگن است و سوی دیگر در داخل با چالش‌های هویتی اجتماعی و ساختار متزلزل و شکننده سیاسی مواجه است.

سناریوهای رویه تجزیه عراق و سوریه با استفاده از تقویت داعش و تفکر تکفیری به شکست انجامید.

 تلاش برای ایجاد فشار اجتماعی در لبنان و عراق و مدیریت آن به سمت مقاومت ناکام ماند تا آنجا که برنامه ریزان اصلی تلاش کردند، پشتوانه اصلی گفتمان مقاومت اسلامی یعنی تهران را هدف قرار دهند.

اسامه حمدان یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس که پیش‌تر نماینده این جنبش در لبنان بود در گفتگوی اختصاصی با آنا با اشاره به شرایط منطقه‌ای گفت که تهران نقش اصلی و مهمی را در راهبری و مدیریت گفتمان مقاومت اسلامی بر عهده دارد.

وی ادامه داد جمهوری اسلامی ایران همواره بر وحدت و همگرایی اسلامی تأکید داشته است و بر خلاف برخی از کشورهای عربی که تلاش کردند با بهانه ایران هراسی این کشور را در انزوای سیاسی قرار دهند اما واقعیت این است که تهران همواره خواهان وحدت اسلامی و عربی بوده است.

اسامه حمدان گفت: نکته مهم اینکه موضوع مسجدالاقصی و فلسطین همواره برای تهران یک موضوع راهبردی بوده است نه تاکتیکی.

این عضو ارشد حماس ادامه داد جمهوری اسلامی ایران و رهبران آن از موضوع بیت‌المقدس به عنوان یک نقطه اشتراک و همگرایی برای وحدت جهان اسلام استفاده کردند.

وی ادامه داد که موضوع فلسطین در اندیشه امام خمینی و امام خامنه‌ای اولویت اساسی است و به ویژه اینکه رهبران ایران موضوع قدس را از یک نزاع عربی یک اولویت اسلامی تبدیل کردند.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته