دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بر اساس نمودارهای منتشره از سوی بانک مرکزی؛

دانش‌بنیان‌ها ۸۹ هزار میلیارد تومان وام گرفتند/ ۳ هزار میلیارد تومان پس ندادند

دانش‌بنیان‌ها ۸۹ هزار میلیارد تومان وام گرفتند  ۳ هزار میلیارد تومان پس ندادند
آمار اعلامی از وضعیت تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش بنیان تا پایان شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد علی رغم اعطای ۸۹ هزار میلیارد تومان به این شرکت ها، بیش از ۳.۲ هزار میلیارد تومان آن بازپرداخت نشده است.
کد خبر : 809569

به گزارش گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا، بانک مرکزی آمار تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش بنیان طی نیمه نخست سال جاری را اعلام کرد.

بر این اساس در ۶ ماهه اول امسال میزان تسهیلات دهی به شرکت‌های دانش بنیان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰.۲ درصد افزایش یافت.

در این مدت به ۱۴۰۴ شرکت دانش بنیان در قالب ۷۶۱۲ فقره تسهیلات معادل ۵۸۴.۸ هزار میلیارد ریال پرداخت شد.

میزان تسهیلات پرداختی طی شش ماهه ۱۴۰۱

1

بانک مرکزی در این گزارش می‌افزاید: بیشترین تسهیلات طی ۶ ماهه ۱۴۰۱ از سوی بانک‌های ملت به مبلغ ۱۰۲.۲ هزار میلیارد ریال، تجارت به مبلغ ۸۵ هزار میلیارد ریال و اقتصاد نوین به مبلغ ۵۶.۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

۳.۲ هزار میلیارد تومان از تسهیلات اعطایی هنوز به شبکه بانکی برنگشته

نمودار منتشره از سوی بانک مرکزی حاکی است مانده تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش بنیان در پایان شهریور ۱۴۰۱، حدود ۸۹ هزار میلیارد تومان (۸۸.۹ هزار میلیارد تومان) بوده است.

این در حالی است که ۲ هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان از اقساط رقم پرداختی، مشکوک الوصول است و مشخص نیست چه زمانی به بانک عامل بازگشت داده شود.

همچنین ۷۳۹ میلیارد تومان آن اقساط معوقه است؛ با این حساب بیش از ۳.۲ هزار میلیارد تومان از تسهیلات اعطایی به شرکت‌هایی که توانسته اند به اسم دانش بنیان، وام دریافت کنند، به بانک‌های تسهیلات دهنده بازگنشته است.

میزان تسهیلات پرداختی از شهریور ماه ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱

1

منظور از تعداد شرکت‌ها در گزارش‌های پیش از مقطع دی ماه ۱۳۹۷ تعداد تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش بنیان بوده است و از مقطع دی ماه ۱۳۹۷ تعداد شرکت‌ها فارغ از تعداد تسهیلات پرداختی منظور نظر می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته