دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1401 - 16:58

انتخاب بهترین اینترنت گیمینگ TD LTE

انتخاب بهترین اینترنت گیمینگ TD LTE
اگر از یک گیمر بپرسید مهم‌ترین چیزی که برای استریم کردن بازی نیاز دارد چیست، قطعاً به شما خواهد گفت که اینترنت مهم‌ترین بخش کار او است.
کد خبر : 809473

به گزارش خبرگزاری آنا، اگر از یک گیمر بپرسید مهم‌ترین چیزی که برای استریم کردن بازی نیاز دارد چیست، قطعاً به شما خواهد گفت که اینترنت مهم‌ترین بخش کار او است. متاسفانه در ایران، به دلیل سرعت کم اینترنت، گیمرها با مشکل مواجهند و معمولاً به سختی می‌توانند اینترنت مناسب برای بازی را پیدا کنند. حجم بالا، سرعت آپلود و دانلود زیاد، زمان پینگ کوتاه، قیمت مناسب، عدم قطعی و پایدار بودن از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که گیمر برای انتخاب بهترین اینترنت گیمینگ باید در نظر بگیرد. خوشبختانه، با معرفی اینترنت LTE، بسیاری از گیمرها توانسته‌اند بر بخش بزرگی از مشکلات اینترنت غلبه کنند. اما برای این فناوری جدید هم باید به دنبال بهترین سرویس بود. در ادامه، به بررسی اینترنت مناسب گیمرها و انتخاب بهترین اینترنت گیمینگ ایران می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های اینترنت خوب برای گیمینگ

برای انجام بازی‌های آنلاین، گیمرها به اینترنتی نیاز ندارند که صرفاً سرعت زیادی داشته باشد. اگرچه سرعت یک فاکتور مهم در انتخاب بهترین اینترنت گیمینگ است اما تنها فاکتور مهم نیست. کیفیت اینترنت و اتصال سریع هم از عوامل مهمی هستند که بر نتیجه بازی گیمر، جذب مخاطبان او در پلتفرم‌های استریم بازی و تجربه بهتر او از گیمینگ نقش دارند. مهم‌ترین عواملی که اینترنت را به بهترین اینترنت گیمینگ تبدیل می‌کنند عبارتند از:

  • سرعت دانلود و آپلود زیاد (حداقل سرعت دانلود برای گیمینگ، ۳ مگابیت برثانیه است)؛
  • اتصال سریع؛
  • تاخیر کم و پینگ تایم پایین (بهترین زمان پینگ، کم تر از ۱۰۰ میلی ثانیه است)؛
  • داشتن پهنای باند اختصاصی؛
  • عدم قطعی و پایدار بودن؛
  • قیمت مناسب؛
  • بسته‌های حجمی متنوع؛
  • معتبر بودن شرکت سرویس‌دهنده اینترنت؛
  • پشتیبانی مناسب شرکت ارائه‌دهنده اینترنت.

توجه داشتن به این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا بهترین اینترنت گیمینگ را انتخاب کنید.

ADSL، اینترنت همراه یا LTE، کدام یک برای گیمینگ مناسب هستند؟

اگر اهل بازی و طرفدار استریم کردن باشید، انتخاب نوع اینترنت برایتان اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. سه نوع سرویس اینترنتی که گیمرها و سایر کاربران به آن‌ها دسترسی دارند، اینترنت ADSL یا اینترنت ثابت، اینترنت موبایل و اینترنت TD LTE است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند اما انتخاب بهترین اینترنت گیمینگ در میان این 3 نوع اینترنت کار چندان سختی نیست؛ کافی است تنها ویژگی‌هایی را که در بالا به آن اشاره کردیم را بررسی کنید.

اینترنت ADSL، و نسل جدیدتر آن ADSL2+، یکی از سرویس‌های پرطرفدار در ایران هستند که به دلیل قیمت و سرعت مناسب شناخته شده‌ند. این سرویس، اگرچه مزایای زیادی دارد، اما نمی‌تواند برای گیمینگ بهترین گزینه باشد، زیرا سرعت آن برای کارهای معمولی با اینترنت مناسب است، نه برای گیمینگ. از سوی دیگر، اینترنت ADSL بر بستر خطوط سیمی یا کابل مسی ارائه می‌شود و به همین دلیل اغلب نویز خطوط بر کیفیت اینترنت تاثیر می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد که گیمر به سرعت بالا دسترسی داشته باشد. علاوه بر این، ADSL پینگ بالا و تاخیر زیادی دارد که گیمر را با مشکل مواجه می‌کند.

اینترنت همراه که در نسل‌های 4G، 4G-LTE و 5G ارائه می‌شود، از بهترین اینترنت‌های حال حاضر ایران است و سرعت بسیار خوبی به کاربر ارائه می‌دهد. گیمرها می‌توانند روی سرعت این سرویس و پایداری آن حساب کنند. اما این نوع سرویس 2 مشکل عمده دارد که بسیاری از گیمرها به سراغ آن نمی‌روند: زود تمام شدن باتری موبایل و گران بودن آن. زمانی که گیمر به اینترنت متصل است، سرعت مصرف باتری موبایل (که به عنوان مودم از آن استفاده می‌شود) بسیار زیاد می‌شود. از سوی دیگر، قیمت بسته‌های حجمی اینترنت همراه بسیار زیاد است و برای گیمرها که نیاز به مصرف حجم زیاد داده دارند، مناسب نیست.

TD LTE، یکی از جدیدترین فناوری‌هایی است که به کاربران اینترنت معرفی شده است و نسبت به سایر سرویس‌ها، عملکرد بسیار خوبی داشته است. این سرویس اینترنت، که به عنوان اینترنت پرسرعت ثابت نیز شناخته می‌شود، با استفاده از یک مودم و سیم کارت مخصوص کار می‌کند. سرعت اینترنت LTE بسیار بالاست (سرعت آپلود تا 80 مگابیت بر ثانیه)، پایداری آن زیاد است، پینگ تایم کوتاه‌تری دارد و بدون نیاز به خط تلفن ثابت کار می‌کند. این یعنی مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین اینترنت گیمینگ را دارد. در کنار این مزایا، قیمت مناسب بسته‌های اینترنت LTE و حجم‌های متنوع موجب شده تا بسیاری از گیمرها و استریمرها به سراغ استفاده از این سرویس بروند. به منظور مشاهده طرح های استثنایی اینترنت td lte ماهان نت می توانید صفحه جشنواره اینترنت TD LTE را مشاهده نمایید.

انتخاب بهترین مودم برای گیم

همان طور که در بالا اشاره کردیم، از میان گزینه‌های موجود، فناوری جدید LTE بهترین انتخاب به عنوان اینترنت گیمینگ است. اما دریافت اینترنت خوب و باکیفیت، علاوه بر شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت، به مودم نیز بستگی دارد. اگر مودم کیفیت بالایی داشته باشد، سرعت نهایی اینترنت LTE شما نیز بالا خواهد بود.

اینترنت LTE نیاز به مودم مخصوص به خود دارد. کافی است در زمان خرید دقت کنید تا مودمی که خریداری می‌کنید از برند معتبر و با گارانتی باشد. معمولاً شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمت اینترنت LTE هم به صورت جداگانه مودم این سرویس را برای فروش ارائه می‌کنند.

بهترین اینترنت گیمینگ LTE

شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت نقش مهمی در کیفیت اینترنت دارد. گیمرها معمولاً از سرعت اینترنت ایران رضایت ندارند. اما با کمی تحقیق و بررسی می‌توان بهترین اینترنت LTE و بهترین شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت گیمینگ را انتخاب کرد. با توجه به ویژگی‌هایی که برای اینترنت خوب مخصوص بازی برشمردیم، می‌توانید در میان شرکت‌های ارائه‌دهنده انتخاب خود را انجام دهد.

ماهان نت یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه اینترنت LTE و سایر سرویس‌های اینترنت بسیار خوب عمل کرده است. خدمات حرفه‌ای و سرعت بالای اینترنت این شرکت مورد توجه علاقه‌مندان به گیم قرار گرفته است. ضمن این که ماهان نت در کنار بسته‌های LTE پیشنهادی خود، امکان خرید مودم TD-LTE را هم فراهم کرده است.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به دنیای گیمینگ هستید یا از طریق استریم کردن بازی کسب درآمد می‌کنید و به دنبال بهترین اینترنت گیمینگ  LTE هستید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت ماهان نت بسته‌های مختلف این سرویس را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با شماره 1514 تماس بگیرید تا بهترین بسته‌ها به شما پیشنهاد شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته