دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1401 - 16:00

هزینه راه اندازی کافی شاپ + مشاوره رایگان

هزینه راه اندازی کافی شاپ + مشاوره رایگان
کافی شاپ به عنوان یکی از مکان‌های بسیار پررونق، دنج، جذاب و پرطرفدار برای گذراندن اوقات فراغت، از حاشیه سود و درآمد بسیار خوبی نیز برخوردار است و قرار عاشقانه یا دوستانه و نوشیدن چای، قهوه، لاته، اسپرسو، انواع کیک و شیرینی و خوراکی‌های خوشمزه دیگر در فضای دلنشین کافی شاپ برای مشتریان لذت زیادی به همراه دارد.
کد خبر : 809457

به گزارش خبرگزاری آنا، کافی شاپ به عنوان یکی از مکان‌های بسیار پررونق، دنج، جذاب و پرطرفدار برای گذراندن اوقات فراغت، از حاشیه سود و درآمد بسیار خوبی نیز برخوردار است و قرار عاشقانه یا دوستانه و نوشیدن چای، قهوه، لاته، اسپرسو، انواع کیک و شیرینی و خوراکی‌های خوشمزه دیگر در فضای دلنشین کافی شاپ برای مشتریان لذت زیادی به همراه دارد.

با توجه به محبوبیت زیاد این مکان‌ها در بین جوانان، راه اندازی کافه به عنوان یک شغل پردرآمد توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌است‌. افرادی که قصد دارند برای خود کافه راه‌اندازی کنند و درآمد بالایی داشته‌باشند، قبل از هر اقدامی باید هزینه مورد نیاز برای راه‌اندازی کافی شاپ کوچک یا بزرگ خود را تخمین بزنند تا بتوانند سرمایه خود را به خوبی مدیریت کنند.

در این مقاله قصد داریم درباره عوامل موثر در هزینه راه اندازی کافی شاپ و مشکلات راه اندازی کافه صحبت کنیم.images_1665300935.jpg

مهم‌ترین هزینه‌های راه اندازی کافی شاپ شامل چه مواردی است؟

برای راه اندازی کافه یا کافی شاپ، قبل از هر اقدامی ابتدا باید با هزینه‌های ضروری و غیرضروری آشنا شوید تا با حذف‌کردن هزینه‌های غیر ضروری، به خوبی بتوانید هزینه‌ راه اندازی کافی شاپ کوچک یا بزرگ خود را با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، تخمین بزنید. در این بخش از مقاله به معرفی مهمترین هزینه‌های مربوط به یک کافی شاپ می‌پردازیم.

  • هزینه رهن یا اجاره کافی شاپ

یکی از مهمترین هزینه‌های مرتبط با راه اندازی کافی شاپ، هزینه‌ای است که باید برای رهن یا اجاره مکان مناسبی برای کافه کنار گذاشته شود‌؛ اگر می‌خواهید کافی شاپ شما همواره پر از تعداد زیادی مشتری باشد، در زمان انتخاب مکان برای رهن یا اجاره، به سراغ مکان‌های پر رفت و آمدی مانند نزدیک سینماها، پارک‌ها، کتابخانه‌ها، هتل‌ها، مجتمع‌های فرهنگی و هنری و غیره بروید. مساحت کافی شاپ هم نباید کمتر از بیست متر مربع باشد.

images_1665300938.jpg

  • هزینه خرید وسایل و دستگاه‌های مورد نیاز کافی شاپ

برای راه‌اندازی کافی شاپ، به تجهیزات و وسایل زیادی مانند دستگاه آبمیوه‌گیری، دستگاه قهوه‌جوش، دستگاه اسپرسوساز، یخچال، دستگاه مخلوط‌کن، دستگاه ساندویچ‌ساز، فنجان، بشقاب، قاشق، چنگال، لیوان و غیره نیاز است. در تعیین هزینه راه‌ اندازی کافه بازی باید هزینه وسایل بازی‌های رومیزی را هم به هزینه خرید این تجهیزات اضافه کنید.

  • هزینه دکوراسیون و چیدمان کافی شاپ

کافی شاپ‌هایی که به دکوراسیون و چیدمان خود توجه بیشتری دارند و از وسایل شیک و زیبا استفاده می‌کنند، معمولا مشتریان بیشتری دارند. در راه اندازی کافی شاپ باید هزینه خرید وسایلی مربوط به دکوراسیون مانند میز، صندلی، گلدان، کفپوش، تزئین دیوارها، نورپردازی و غیره را نیز محاسبه کنید. هر چه دکوراسیون داخلی کافی شاپ زیباتر باشد و توسط طراحان متخصص چیدمان و دکوراسیون داخلی بهتری اجرا شده‌باشد، هزینه بیشتری نیاز دارد.

  • هزینه‌های مرتبط با منوی کافی شاپ

برای آگاهی از میزان خرج‌ها و میزان درآمد کافی شاپ باید هزینه‌های مرتبط با منوی کافی شاپ را نیز محاسبه کنید. هر یک از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها که در کافی شاپ ارائه می‌شود، باید با توجه به هزینه مواد اولیه آن‌ها قیمت‌گذاری شوند. هرگز برای کاهش هزینه و سود بیشتر به سراغ مواد اولیه بی‌کیفیت جهت تهیه نوشیدنی و خوراکی نروید؛ زیرا کیفیت پایین منو به کاهش مشتری‌های کافی شاپ و پایین آمدن درآمد منجر خواهد شد‌.

  • هزینه‌‌ استخدام پرسنل و کارکنان کافی شاپ

بدون پرسنل و کارکنان راه اندازی کافه هیچ معنایی ندارد؛ زیرا یک فرد به عنوان مدیریت کافی شاپ، قادر نیست تمام امور را به تنهایی و دست تنها انجام دهد. کافی شاپ‌ها به نیروهای آشپز، نظافت چی، گارسون یا مهماندار، تزئین‌کننده سفارش‌ها و رسیدگی به امور مشتری نیازمند هستند. حقوق ماهیانه هر یک از پرسنل و هزینه چاپ آگهی برای جذب پرسنل نیز در هزینه راه اندازی کافی شاپ تاثیر گذار است.

  • هزینه‌های مربوط به تبلیغ و بازاریابی کافی شاپ

یکی دیگر از بخش‌های بسیار مهم در تخمین هزینه راه اندازی کافه بازی یا کافی شاپ، موضوع تبلیغ و بازاریابی است. هر کافه بازی یا کافی شاپی برای معرفی کامل خود به مشتریان و ترغیب آن‌ها برای استفاده از خدمات خود به تبلیغات و بازاریابی نیاز دارد. استفاده از روش‌های پرهزینه‌ای مانند چاپ بیلبورد برای شروع کار زیاد منطقی نیست. در ابتدای کار بهتر است از فضای اینترنت و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی پربازدید و طراحی سایت به عنوان روش‌های ارزان قیمت برای معرفی خود به مشتریان استفاده کنید. ارائه تخفیف‌های ویژه در مناسبت‌های مختلف نیز به جذب مشتری کمک می‌کند.

  • هزینه‌های دریافت مجوز برای شروع به کار کافی شاپ

همه افراد برای راه اندازی کافی شاپ کوچک یا بزرگ به مجوزهای قانونی نیاز دارند. برای دریافت مجوز باید با به همراه داشتن سند کافی شاپ یا اجاره نامه به اتحادیه بروید و پس از تشکیل پرونده، مبلغ مورد نیاز برای اخذ مجوز را پرداخت کنید. علاوه بر دریافت مجوز، به نامه اماکن، بیمه، دارایی و بهداشت نیز نیاز دارید و این نامه‌ها حتما باید به پرونده راه اندازی کافه ضمیمه شوند. صدور مجوز کافی شاپ تقریبا یک هفته به طول می‌انجامد.

  • هزینه‌های جانبی کافی شاپ

بسیاری از کافی شاپ‌ها برای افزایش رضایتمندی مشتریان خود اینترنت رایگان و پرسرعت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و در کنار هر یک از میزهای کافی شاپ یک پریزر برق جهت اتصال شارژر موبایل نیز تعبیه می‌کنند. برای راه‌اندازی کافی شاپی پر درآمد و پرسود، هزینه خرید مودم پرسرعت را نیز اضافه کنید‌.images_1665502226.jpg

آشنایی با مهم‌ترین مشکلات راه اندازی کافه

مهم‌ترین مشکلات راه اندازی کافه عبارتند از:

  • کمبود آگاهی و اطلاعات کافی

  • بی‌حوصلگی و تصمیم‌های ضعیف

  • عدم توجه به برنامه‌ریزی و ایجاد یک مفهوم تجاری مناسب

  • عدم دریافت مجوزهای قانونی مورد نیاز

  • انتخاب مکانی نامناسب برای راه‌ اندازی کافی شاپ

  • عدم ارائه خدمات آنلاین به مشتریان

  • بی‌کیفیت‌بودن خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها

  • عدم توجه به سرویس‌دهی به موقع به مشتری‌ها

  • عدم شرکت در دوره های آموزش باریستا
  • برخورد نامناسب با مشتری

  • استفاده از دکوراسیون داخلی نامناسب و کسل‌کننده

  • رعایت نکردن اصول بهداشتی در محیط کافی شاپ

  • انبار کردن غیر صحیح مواد اولیه

  • بی‌توجهی به پیشرفت رقبا

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه‌‌ راه‌ اندازی کافه بازی و کافی شاپ‌های کوچک و بزرگ پرداختیم و مشکلات راه‌ اندازی کافه را نیز معرفی کردیم. کافی‌شاپ‌داری نیز مانند تمام کسب و کارها به رشد و توسعه نیازمند است و در صورت اداره صحیح و رعایت نکات مربوط به جلب رضایت مشتری، جزء مشاغلی است که سود بسیار خوبی به همراه دارد. علاقه‌مندان برای موفقیت بیشتر در این حوزه کاری می‌توانند در دوره‌های آموزش کافی شاپ شرکت کنند و مدرک معتبر دریافت کنند. در نهایت امیدواریم از مطالعه این مطلب کمال استفاده را برده‌باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان برای راه اندازی کافی شاپ کلیک کنید

همچنین می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۷۹۰۰۹۲۸  به صورت مستقیم با آقای پورمحمودیان در ارتباط باشید

انتهای رپرتاژ خبری/۴۱۲۹/

 

انتهای پیام/

برچسب ها: کافی شاپ
ارسال نظر
قالیشویی ادیب