دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خبرداد؛

جایگزینی «آزمون صلاحیت حرفه‌ای» به جای مصاحبه در سازمان نظام روانشناسی

جایگزینی «آزمون صلاحیت حرفه‌ای» به جای مصاحبه در سازمان نظام روانشناسی
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: حذف مصاحبه و جایگزینی آزمون صلاحیت حرفه ای در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره قطعی است.
کد خبر : 809253

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به مناسبت هفته سلامت روان گفت: بر اساس بند یک ماده قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، یکی از وظایف این سازمان تعیین حدود صلاحیت حرفه ای اعضاء است. بر این مبنا اکنون ۱۶ کمیسیون در سازمان این مسئولیت مهم را بر عهده دارد. در گذشته تعداد متقاضیان بسیار کم بوده و کمیسیون‌ها این مهم را به خوبی انجام داده‌اند، اما اکنون بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو داریم، که در حال فارغ‌التحصیلی هستند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افزود: همچنین از ۴۵ هزار عضو نزدیک به ۵ هزار نفر در نوبت مصاحبه بوده و طبیعی است که مصاحبه دقت می‌طلبد. متقاضیان زمانی طولانی باید در نوبت باشند و برای برون رفت از این مسأله «آزمون صلاحیت حرفه ای» جایگزین مصاحبه می‌شود.

حاتمی خاطرنشان کرد: مقدمات این طرح فراهم شده است؛ آزمون نه اطلاعات نظری بلکه اطلاعات عملی را ارزیابی خواهد کرد؛ بنابراین «مراجع محور» است و مسئولیت بر عهده کمیسیون‌های تخصصی است. در آینده پس از تصویب نهایی در شورای مرکزی اطلاع رسانی بیشتری خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته