دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1395 - 16:28

نظر امیری درباره طرح گشت‌های نامحسوس؛ با بخشنامه نمی توان تکلیفی برای مردم ایجاد کرد

سخنگوی وزارت کشور درباره گشت‌های نامحسوس گفت: با آیین‌نامه و بخشنامه و دستورالعمل نمی‌توان حق یا تکلیفی را برای مردم درنظر گرفت یا از آنان سلب کرد.
کد خبر : 80922

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران درباره اینکه وزارت کشور در رابطه با گشت‌های نامحسوس چه موضعی دارد، اظهار کرد: امنیت اجتماعی و اخلاقی موضوعی نیست که اجرای آن مختص به یک یا دو نظام اداری کشور باشد. چرا که قضیه امنیت اخلاقی موضوعی فراسازمانی است؛ به این معنا که نیاز به هماهنگی و همکاری بخش‌های مختلف نظام اداری دارد.


وی در این‌باره گفت: بعد از اینکه ما مطلع شدیم نیروی انتظامی این طرح را اجرا کرده است، مسئله را به آقای ذوالفقاری، معاونت امنیتی وزیر کشور سپردیم و وی طرح را آورد و در جلسه‌ای گشت‌های نامحسوس را مورد بررسی قرار دادیم.


امیری که در محل ستاد انتخابات کشور با خبرنگاران سخن می گفت با بیان اینکه تحقق امنیت اجتماعی و اخلاقی برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: هیچ فردی برای اجرایی‌کردن طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی تردید ندارد، اما شیوه، روش و نوع اثربخشی آن مهم است که چگونه باید اجرا شود.


قائم‌مقام وزیر کشور ادامه داد: طرح مربوطه را به کمیسیون اجتماعی و شورای امنیت ارجاع دادیم و منتظر جواب این دو سازمان که نهادهای فراسازمانی هستند، هستیم تا ببینیم در این‌باره چه استدلال و نظری دارند.


وی در پایان بیان کرد: من به‌عنوان دانش‌آموخته حقوق می‌گویم که ایجاد حق و تکلیف برای مردم نیاز به تقنین دارد. بنابراین با آیین‌نامه و بخشنامه و دستورالعمل نمی‌توان حق یا تکلیفی را برای مردم در نظر گرفت یا از آنان سلب کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته