دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
واکنش نکونام به استقلالی ها:

کسی که می‌گوید ۵ پنالتی گرفته نشده را ۶ ماه محروم کنند

کسی که می‌گوید ۵ پنالتی گرفته نشده را ۶ ماه محروم کنند
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در نشست خبری امروزش نسبت به اعتراض استقلالی ها واکنش نشان داد.
کد خبر : 809142

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، جواد نکونام در مورد اینکه هفته گذشته مباحث زیادی درباره داوری دیدار فولاد و استقلال مطرح شد و چه زمانی به نظرش این مشکل در فوتبال ایران برطرف خواهد شد، گفت: این مسئله تنها به VAR مربوط نیست. مگر در گذشته این همه امکانات، هدست و ... بود؟

وی افزود: کشور ما به نحوی است که مردم و خود ما همه عصبی هستیم و هر کسی از مشکلات خودش رنج می‌برد. من از یک جای دیگر عصبی هستم و وقتی داور اشتباه می‌کند، تحملش را ندارم. به طور کلی کشور ما آرامش ندارد. من چون سال‌ها در اروپا زندگی کردم، می‌گویم. در اروپا شما صدای یک بوق نمی‌شنوید، ولی اینجا سلام و علیک با بوق است، خداحافظی با بوق است، تصادف با بوق است. هر اتفاقی می‌افتد بوق وجود دارد؛ این خصلت مردم ماست به خاطر مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، این چیزها دیده می‌شود. به VAR ربطی ندارد. کشورهای عربی یک سال است VAR آوردند، اما قبلش مگر این مشکلات بود؟ در جام باشگاه‌های آسیا مگر VAR وجود داشت؟ این یک قسمت است، قسمت دیگرش نتیجه‌گیری و بازیکنان و کادر فنی هستند.

نکونام ادامه داد: من فکر می‌کنم اگر VAR به فوتبال ما بیاید وقت مفید بازی‌های ما 30 دقیقه می‌شود! به خاطر یک توپ به دست بخورد، یک کرنر و یک خطا فوتبال متوقف بازی‌ها می‌شود. فوتبال ما از پایه و اساس مشکل دارد.

سرمربی فولاد تصریح کرد: مثل تمام باشگاه‌ها که هیچ‌کدام از باشگاه‌ها و تیم ملی به پایه‌ها اهمیت نمی‌دهیم و همین اتفاق برای فوتبال ما می‌افتد. ما فوتبال را باید از پایه درست کنیم. تا کل کشور و در رأس آن فدراسیون نخواهند، این اتفاق نمی‌افتد. به طور مثال ما تا نخواهیم زیرساخت‌ها و پایه‌های فولاد درست نمی‌شود. فقط امروز و فردا می‌کنیم. ما کمترین امکانات را در اختیار نونهالان و نوجوانان می‌گذاریم در حالی که نمی‌دانیم هشت سال بعد این‌ها بازیکنان بزرگسال ما هستند.

وی تاکید کرد: این اتفاقات است که باعث می‌شود یک دقیقه بعد از بازی می‌گویند پنج پنالتی ما گرفته نشده است. یعنی اگر پنج پنالتی نه، حتی سه پنالتی در یک بازی گرفته نشود، صد درصد در داوری آن بازی، بازیکنانش  یا کادر فنی اتفاقاتی افتاده است که می‌تواند فوتبال را به چالش بکشد. اگر کسی که می‌گوید پنج پنالتی گرفته نشده است یک بار برخورد شود و شش ماه محرومش کنند آن وقت درست می‌شود تا کسی نتواند هر حرفی دوست دارد بزند.

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها: جواد نکونام
ارسال نظر
قالیشویی ادیب