دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چمنیان در گفت‌وگو با آنا

مشکل گلزنی معضل تازه فوتبال ایران نیست/ 5 تیم شانس قهرمانی دارند

مشکل گلزنی معضل تازه فوتبال ایران نیست   5 تیم شانس قهرمانی دارند
کارشناس فوتبال گفت: فوتبال ایران نیازمند اعتماد به مهره‌های جوان است و و باید در برنامه‌های هجومی شاهد ارتقای فنی تیم‌ها باشیم.
کد خبر : 808644

عباس چمنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در خصوص افت سطح کیفی لیگ برتر فوتبال ایران پس از برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی، اظهار داشت: پیش بینی می‌شد رشد فنی تیم‌ها کمی دچار افت شود و قابلیت‌ها و توانمندی مورد انتظار را نظاره‌گر نباشیم. مشکل گلزنی معضل تازه‌ای نیست چراکه مهاجمان تمام عیار و فرصت طلب لژیونر شدند و از سویی دیگر کمتر تیمی به بازیکنان جوان بها می‌دهد. اگر در هفته گذشته گل‌گهر سیرجان موفق شد ۵ گل به نفت مسجدسلیمان بزند فرصت دادن به امیر شهیم و امیر جعفری دو بازیکن جوان این تیم تأثیر داشت که شرایط تیم را عوض کرد. جرات، جسارت و انگیزه بازیکنان جوان موتور تیم‌ها را روشن می‌کند.

وی ادامه داد: فوتبال ایران نیازمند اعتماد به مهره‌های جوان است. به خصوص اگر در پست‌های میانی و حمله فرصت بازی به بازیکنان جوان داده شود نفراتی که پشت خط مانده‌اند با انگیزه بالای خود در موفقیت تیم اثرگذار ظاهر می‌شوند. بیشتر تیم‌ها در ساختار دفاعی به شرایط خوبی رسیده‌اند و به سختی گل می‌خورند اما در برنامه‌های تهاجمی به پیشرفتی که مورد انتظار است دست پیدا نکرده‌اند. افزایش کیفیت برنامه‌های تدافعی به تیم ملی کمک می‌کند و باید در برنامه‌های هجومی هم شاهد ارتقای فنی تیم‌ها باشیم تا بازی‌ها تماشایی‌تر شود و علاقه‌مندان رغبت بیشتری برای دیدن بازی‌ها پیدا کنند.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه کدام تیم‌ها مدعی قهرمانی در این فصل هستند، عنوان کرد: در فصول اخیر استقلال، پرسپولیس و سپاهان مثلثی را تشکیل داده بودند که تیم قهرمان از میان آنها مشخص می‌شد ولی در این فصل تیم‌های گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان هم خودی نشان داده‌اند و جذابیت را در بالای جدول افزایش داده‌اند. به نظرم یکی از این پنج تیم فاتح لیگ برتر خواهد شد و تیم دیگری به جمع آنها اضافه نمی‌شود. در میانه جدول تیم‌هایی که انتظارش می‌رفت قرار دارند و به نظر می‌رسد جایگاه آنها دچار تغییر خاصی نمی‌شود. این تیم‌ها در خطر سقوط قرار نخواهند گرفت و بختی هم برای قهرمانی به دست نمی‌آورند. در انتهای جدول تنها تیمی که نسبت به بازی‌هایی که انجام داده به جایگاه مطلوب خود نرسیده، ملوان بندرانزلی است. این تیم اگر خودش را پیدا کند و به پیروزی‌های بیشتری برسد از منطقه سقوط خارج می‌شود.

چمنیان در مورد عملکرد تیم ملی نوجوانان در بازی‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا گفت: در این تیم بازیکنان بسیار خوبی قرار دارند و سرمربی تیم نفرات فوق‌العاده آماده‌ای را برای تیمش برگزیده است. صعود این تیم به مرحله نهایی قابل انتظار بود و امیدوارم در مرحله نهایی نیز مجوز صعود به جام جهانی را به دست آورد چون شایستگی حضور در چنین تورنمنتی برای تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران وجود دارد. شاگردان حسین عبدی بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار کردند و دلیل هماهنگی بازیکنان  و دیگر اعضای تیم برگزاری چنی بازی‌هایی بود. شرایط مشابه این برناه‌ریزی در سایر تیم‌های مشابه دیده نشده بود و امیدوارم فدراسیون فوتبال برای حضور در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی اردوهای آماده‌سازی مناسبی را تدارک ببیند تا با حفظ روند خوب گذشته شاهد صعود نوجوانان ایران به جام جهانی باشیم.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته