دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه اندازی نخستین پارک علم و فناوری دامپزشکی در آینده نزدیک با توان بخش خصوصی

راه اندازی نخستین پارک علم و فناوری دامپزشکی در آینده نزدیک با توان بخش خصوصی
رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور از اجرای برنامه تحولی و راه‌اندازی نخستین پارک علم و فناوری در حوزه دامپزشکی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر : 808564

به گزارش گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حامد زارعی در مراسم روز ملی دامپزشکی گفت: برنامه تحولی را به لحاظ ساختاری، مالی، اداری، معیشتی و حمایتی در سازمان نظام دامپزشکی در حال اجرا داریم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با راه‌اندازی نخستین پارک علم و فناوری با کمک بخش خصوصی نیز ضریب نفوذ دانش و فناوری را در حوزه دامپزشکی گسترش دهیم.

زارعی اظهار داشت: با ایجاد پارک علم و فناوری، دامپزشکی از حوزه سنتی خارج و دست ما برای ارایه خدمات باز می‌شود.

وی با بیان این که سال‌ها میان سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی اختلافاتی وجود داشته است، تصریح کرد: اکنون بعد از مدت‌ها این دو سازمان دولتی و خصوصی برای حل مسایل و پیشبرد کار‌ها با هم همراه و همگام شده‌اند و مشغول به‌سازی و نوسازی آیین‌نامه‌ها و مقرارت در حوزه دامپزشکی هستند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور افزود: آیین‌نامه‌ای داریم که مربوط به سال ۱۳۹۰ است و در آن حقوق و تکالیف مسوولان فنی و بهداشتی حوزه دامپزشکی مشخص و معلوم نشده است.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه پس از اصلاح با کمک سازمان دامپزشکی کشور به هیات وزیران تقدیم می‌شود و از مجلس می‌خواهیم از آن حمایت کند.

زارعی اظهار داشت: ناظران و مسوولان فنی و بهداشتی در حوزه دامپزشکی با حداقل امکانات، حقوق و مزایا و در شرایط سخت فعالیت می‌کنند و نمی‌دانند حقوقشان را از کجا دریافت کنند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و قانون جامع نظام دامپروری در سال‌های گذشته تکالیفی را بر عهده سازمان نظام دامپزشکی گذاشته که بعضا این تکالیف گرفته شده است.

وی خواستار آن شد که واگذاری‌ها و اختیارات مبتنی به دو قانون فوق به سازمان نظام دامپزشکی بازگردانده شود.

زارعی با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک دام و انسان گفت: اگر در امنیت هستیم و هنوز اپیدمی کشور را درگیر نکرده به علت خدمات و زحمات دامپزشکان کشور است.

وی با بیان این که کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دامپزشکی، شغل مزاحم نیستند، تصریح کرد: آنان آرامش بهداشتی را به جامعه هدیه می‌دهند.

زارعی افزود: سلامتی جامعه مرهون خدمات دامپزشکی است و اگر در هر یک از حلقه‌های چرخه خوراک دام، دام سالم، غذای سالم و انسان سالم دچار اختلال شود، سلامتی جامعه بهم می‌خورد.

وی در همین حال خواستار آن شد که در تصمیم‌گیری‌ها در حوزه دامپزشکی از سازمان نظام دامپزشکی نظرخواهی شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته