دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس فوتسال در گفت‌وگو با آنا

بازی مرموز ژاپن قهرمانی را از فوتسال ایران گرفت/ شمسایی برند است و باید از او حمایت شود

بازی مرموز ژاپن قهرمانی را از فوتسال ایران گرفت  شمسایی برند است و باید از او حمایت شود
کارشناس فوتسال گفت: تیم ملی کشورمان در بازی فینال جام ملت‌های آسیا با فرصت‌سوزی قهرمانی را تقدیم ژاپن کرد.
کد خبر : 808560

رضا لک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره ناکامی تیم ملی فوتسال ایران در فتح جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: در دیداری بازنده شدیم که در هر دو نیمه تیم مسلط بر توپ و میدان بودیم و حریف فرصت عرض اندام پیدا نکرد. ژاپن با نقشه‌ای کاملا حساب شده مسابقات را در این تورنمنت آغاز کرد و نتایجی به دست آورد که با آن بتواند ملی‌پوشان کشورمان را گمراه کند. بهترین بازی این تیم در فینال به نمایش درآمد و هدف بستن فضاهای ایران بود تا رو به بازی مستقیم بیاوریم. بازیکنان ما هم تن به بازی مدنظر حریف دادند اما در این شرایط هم فرصت‌های بیشتری را به دست آوردند که در استفاده از آنها دقت کافی را نداشتند. در بازی مستقیم استفاده از ضربات ایستگاهی اهمیت بیشتری دارد که در این مورد ژاپن بهتر استفاده کرد و مشخص بود روی این ضربات تمرینات زیادی را مرور کرده است.

وی ادامه داد: اشتباهات فردی در فوتسال به خصوص در بازی‌های پرفشار اجتناب ناپذیر است و تیم ما روی سه اشتباه دروازه‌اش باز شد. البته استفاده از فرصت‌ها و رسیدن به گل‌های بیشتر اجازه بزرگنمایی به گل‌هایی که روی اشتباهات فردی خوردیم را نمی‌داد و گل سوم که گل به خودی بود اصلا شکل نمی‌گرفت. ژاپن مرموز و فرصت‌طلب بازی کرد و در مسابقه‌ای که استحقاق پیروزی نداشت به جام قهرمانی رسید. هر دو تیم فضای تهاجمی حریف را محدود کرده بودند و شیوه بازی مستقیم تیم ملی اگرچه در بسیاری موارد به درستی اجرا می‌شد اما در بخش‌های کامل اجرا نشد. ما آمادگی ذهنی کافی برای بازی نداشتیم و موقعیت‌ها را هدر دادیم. بازی پاورپلی که در آن دروازه‌بان هم به جمع بازیکنان اضافه می‌شود را در بازی‌هایی که اختلاف گل زیادی با رقبا داشتیم تمرین نکردیم و در بازی فینال که ناچار به این روش از بازی شدیم مهارت لازم را نداشتیم و ضمن آنکه گل سوم را به خود زدیم نتیجه را به حریف واگذار کردیم.

سرمربی تیم کراپ الوند که سابقه سه قهرمانی در لیگ برتر فوتسال را دارد با تاکید بر حمایت از وحید شمسایی عنوان کرد: جوانگرایی در تیم ملی فوتسال در حال انجام است ولی این موضوع صدماتی دارد. ژاپن در قیاس با تیم ملی کشورمان چیزی برای ارائه نداشت ولی فرصت‌سوزی ما قهرمانی را نصیب این تیم شرق آسیا کرد. شمسایی ریسک کرد و عملکرد تیمش در این دوره از بازی‌های جام ملت‌های آسیا قابل قبول بود. تیمش در بازی فینال هم در نوع بازی بازنده نشد و در بسیاری آیتم‌ها برتری را در اختیار داشت. شمسایی زمان کافی را برای تکمیل تیمش نداشت و برخی بازیکنان هم بیشتر تمایل به کارهای فردی داشتند. او باید نیمکت تیمش را قوی‌تر کند تا در بازی‌های بزرگ دستش خالی نباشد. ضربه‌ای که از ژاپن در فینال خوردیم پیامدها و درس‌هایی به همراه دارد. در مسیر جوانگرایی بازیکنی چون علی‌اصغر حسن زاده می تواند در کنار تیم باشد ولی باید به نظر سرمربی تیم ملی فوتسال احترام گذاشت. شمسایی برند فوتسال ایران است و باید از او حمایت کنیم چون با هوش و درایت بالای خود در آینده شاگردانش با قدرت بیشتری به مصاف حریفان می‌روند.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته