دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استقبال کسب‌وکار‌های کوچک از فناوری/ تعهد به سرمایه گذاری؛ کلید موفقیت

استقبال کسب‌وکار‌های کوچک از فناوری  تعهد به سرمایه گذاری؛ کلید موفقیت
شکاف بین واقعیت هزینه کردن و نیاز واقعی به هزینه، یک مشکل همیشگی برای SMB‌ها است که به طور مداوم منابع را مدیریت می‌کنند. اما اگر طرز فکر استراتژیک در مورد اهداف تجاری و نقشی که فناوری در دستیابی به آن‌ها ایفا می‌کند، با نرخ فعلی ادامه یابد، امیدواریم صاحبان مشاغل متوجه شوند که تعهد به سرمایه گذاری بیشتر کلید موفقیت خواهد بود.
کد خبر : 808473

گروه اقتصادوکارآفرینی خبرگزاری آنا؛ شرکت CompTIA اخیراً مطلبی با عنوان «کسب‌وکار‌های کوچک از فناوری استقبال می‌کنند؛ ۶۲ درصد از مالکان می‌گویند فناوری اطلاعات کلید رشد است» منتشر کرده و با طرح این پرسش نظرتان راجع به یک واقعیت سرگرم کننده چیست؟ نوشته است به گفته اداره کسب‌وکار‌های کوچک ایالات متحده، بیش از ۹۹ ٪ از تمام مشاغل در ایالات متحده طبق تعریف «کوچک» هستند و کمتر از ۵۰۰ کارگر را استخدام می‌کنند. این رقم بالغ بر ۳۲.۵ میلیون کسب‌وکار را تشکیل می‌دهد که تا سال ۲۰۲۱، ۴۸ درصد از نیروی کار کشور را استخدام می‌کنند.


فقط یک لحظه به این اعداد فکر کنید. مگر اینکه برای شرکت‌هایی مانند IBM یا Microsoft، Ford یا Procter & Gamble کار کنید، به احتمال زیاد هر هفته ساعات کاری حرفه‌ای خود را در یک شرکت کوچک یا متوسط (SME) ​​سپری می‌کنید. این شرکت‌ها ممکن است توجه کمتری نسبت به شرکت‌های بزرگ به خود جلب کنند، اما در واقع ستون فقرات اقتصاد ایالات متحده هستند؛ و همواره در حال تکامل بوده‌اند. در طول دهه‌ها، کسب‌وکار‌های کوچک، از پیتزافروشی خانوادگی با ۱۰ کارمند گرفته تا کارخانه تولید ورق فلزی با ۴۰۰ نفر، کار خود را از نظر کارایی، نوآوری و ردپای فروش ارتقا داده‌اند. چگونه این کار را انجام داده‌اند؟ پاسخ کوتاه: فناوری.

چه پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، راه‌حل‌های فروش، روباتیک یا برنامه‌های کاربردی تجاری مبتنی بر SaaS، دموکراسی‌سازی و فراگیر شدن فناوری اطلاعات احتمالاً بیشترین تأثیر را بر جهان SMB داشته است. دیگر چیز خوبی نیست، تکنولوژی یک نیاز رقابتی حتی برای کوچکترین هاست؛ و بسیاری از این شرکت‌ها این موضوع را می‌دانند. موارد زیر را در نظر بگیرید: ۶۲ درصد از افرادی که در آخرین تحقیق CompTIA، یعنی روند‌های خرید فناوری برای SME‌ها مورد بررسی قرار گرفتند، می‌گویند که امروزه استفاده از فناوری عامل اصلی دستیابی به اهداف استراتژیک تجاری آنهاست. ۳۱ درصد فناوری را به عنوان یک عامل ثانویه در این تلاش‌های حیاتی می‌دانند و تنها ۵ درصد آن را عاملی ثانویه می‌دانند. این به دنبال سال سخت و بی‌سابقه دیگری از پیامد‌ها و محدودیت‌های همه‌گیری کرونا است که به‌ویژه مشاغل کوچک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. (نکته: نمونه CompTIA برای این مطالعه مشاغل کوچک و متوسط ​​را به عنوان مشاغلی با کمتر از ۲۵۰ کارمند تعریف کرد.)


SMB‌هایی که در دو سال گذشته عمدتاً دفاعی بازی کرده اند، دوباره شروع به پاک کردن کتاب بازی تهاجمی خود کرده اند. در دو سال گذشته همه‌گیری، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​به شدت درگیر بوده‌اند، و تمام تلاش خود را برای ماندن در کسب‌وکار، اجتناب از اخراج کارکنان و ارتباط با مشتریان انجام می‌دهند. اما اکنون، اهداف کسب‌وکار که در سال ۲۰۲۱ مورد توجه قرار گرفته بودند، مانند تجدید یا حفظ مشتریان فعلی و جلوگیری از رقابت، در حال عقب‌نشینی از فعالیت‌هایی مانند استخدام کارگران ماهر و اجرای ایده‌های جدید هستند.


آنچه قابل توجه است این است که بازگشت به یک ذهنیت استراتژیک، فناوری را به عنوان یک توانمندساز و سوخت برای دستیابی به این اهداف شناسایی می‌کند. در سال گذشته، ابتکارات فناوری عمدتاً بر روی زیرساخت‌ها متمرکز شده‌اند که عمدتاً به دلیل کار از راه دور که بسیاری از شرکت‌ها یک شبه تجربه کرده‌اند، هدایت می‌شوند. خرید دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ، چاپگر، و تلفن‌های کارکنان، ویدئو، و راه‌حل‌های ارتباطات از راه دور برای فعال‌سازی بهتر محیط‌های کاری مجازی، بسیار مهم شدند. امسال، وقتی از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد که ترجیح می‌دهند هزینه‌های فناوری را به کجا اختصاص دهند، از خرید زیرساخت‌ها به سرمایه‌گذاری در نوآوری و منابع انسانی تغییر دسته‌بندی کردند.

به عنوان مثال، ۲۸ درصد از SME‌ها می‌خواهند در فناوری‌هایی که منجر به نوآوری می‌شود هزینه کنند، در مقایسه با ۱۹ درصد در سال گذشته؛ و در جنبه انسانی معادله، کسانی که می‌گویند می‌خواهند کارکنان فنی بیشتری استخدام کنند و بیشتر در آموزش و گواهینامه‌ها سرمایه‌گذاری کنند در طول سال ۲۰۲۱ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در مجموع، این اهداف راهی برای خروج از مسیر پناهگاه برای SME‌هایی که به دنبال از بین بردن اثرات همه‌گیری کرونا هستند، نشان می‌دهد.


به طور کلی، به نظر می‌رسد این اهداف تجاری تهاجمی‌تر با نگرش‌های مثبت‌تر در مورد وضعیت فعلی کسب‌وکارشان مرتبط باشد. از هر ۱۰ شرکت کوچک و متوسط، سه شرکت موافق بودند که کسب‌وکارشان در سال ۲۰۲۲ با افزایش درآمد و سودآوری، رونق داشته است. این در مقایسه با ۲۲ درصدی است که سال گذشته چنین گفته بودند. اکثر شرکت‌ها سلامت کسب‌وکار خود را از نظر سطح درآمد و سود، مشابه سال گذشته (۵۱ ٪ در سال ۲۰۲۲، ۴۸ ٪ در سال ۲۰۲۱) با ثبات توصیف می‌کنند. تعداد مشکلات گزارش‌دهی در سال جاری، خالص ۱۹ درصد، نسبت به ۲۹ درصدی که در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بودند، کاهش یافته است.


خبر خوبی به نظر می‌رسد، درست است؟ با توجه به بحران اقتصاد جهانی در تابستان ۲۰۲۲، این موضوع بسیار عجیب است، اما همچنین تا حدودی جالب است. عرضه و ... با این حال، به نظر می‌رسد که آن‌ها نگرش خوش‌بینانه‌تری اتخاذ کرده‌اند، شاید به این دلیل که کرونا از نظر تأثیر روزانه آن بر عملکرد فروشگاه‌های آن‌ها در حال کاهش است.


این خوش‌بینی به دیدگاه‌های آن‌ها در مورد بودجه‌های فناوری فعلی شرکت‌هایشان گسترش می‌یابد. تقریباً نیمی از آن‌ها معتقدند که سطح هزینه‌ها تقریباً درست است، در حالی که ۲۲ درصد متعجب فکر می‌کنند که خیلی زیاد است. یک چهارم معتقد نیستند که هزینه‌های فعلی برای فناوری کافی است. واقعیت این است که بسیاری از اهداف استراتژیک این شرکت‌ها به سطح بالاتری از سرمایه‌گذاری در فناوری نسبت به آنچه که برخی از SME‌ها متوجه می‌شوند، نیاز دارند. چرا آن‌ها نمی‌دانند؟ دلیل اصلی احتمالاً این واقعیت است که بخش کوچکتر SMB‌ها اغلب بدون تیم اختصاصی فناوری اطلاعات کار می‌کنند، به این معنی که بسیاری از هزینه‌های فراتر از قیمت اولیه یک فناوری را می‌توان نادیده گرفت. این هزینه‌ها شامل آموزش کارکنان در مورد فناوری‌های جدید، کار یکپارچه‌سازی است که برای پیوند دادن سیستم‌ها یا برنامه‌های جدید به محیط گسترده‌تر فناوری اطلاعات و یا مراحل مورد نیاز برای اطمینان از برآورده شدن نیاز‌های امنیت سایبری مورد نیاز است.


شکاف بین واقعیت هزینه کردن و نیاز واقعی به هزینه، یک مشکل همیشگی برای SMB‌ها است که به طور مداوم منابع را مدیریت می‌کنند. اما اگر طرز فکر استراتژیک در مورد اهداف تجاری و نقشی که فناوری در دستیابی به آن‌ها ایفا می‌کند، با نرخ فعلی ادامه یابد، امیدواریم صاحبان مشاغل متوجه شوند که تعهد به سرمایه گذاری بیشتر کلید موفقیت خواهد بود و به محافظت از آن‌ها در برابر ضربه غیرمنتظره دیگری مانند همه گیری کرونا کمک می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته