دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 08:49
تسلیمی در گفت‌وگو با آنا:

بین‌المللی شدن از شاخص‌های مهم افزایش کیفیت آموزش‌عالی است

قائم‌مقام وزیر علوم بین‌المللی شدن آموزش‌عالی کشور را یکی از شاخص‌های افزایش کیفیت آموزش‌عالی دانست.
کد خبر : 80834

محمدسعید تسلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره کیفی‌سازی دانشگاه‌ها گفت: «امیدواریم با تکمیل آمایش آموزش عالی، کیفیت‌ در دانشگاه‌ها بیشتر تحقق پیدا کند.»


او افزود: «برای افزایش کیفیت باید شاخص‌های فراوانی که در حوزه دانشجویی، آموزشی و... وجود دارد رعایت شوند. البته پیشرفت در زمینه علم به پژوهنده و دانشجو نیز ربط دارد. دانشجو نیز باید جویای علم باشد و همچنین باید فرهنگ علم‌آموزی در جامعه ترویج داده شود.»


او بین‌المللی شدن را یکی از شاخص‌های افزایش کیفیت آموزش عالی دانست و گفت: «علاوه بر همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌های بزرگ دنیا، می‌توان با بورسیه کردن دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌های دنیا از طریق دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های بزرگ و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان به بین‌المللی شدن آموزش عالی کمک کرد.»


او درباره خصوصی‌سازی آموزش عالی گفت: «اندیشه خصوصی‌سازی‌ می‌تواند بسیار مثبت باشد. اما باید قصد فعالان آموزش عالی به معنای واقعی کلمه غیرانتفاعی باشد، و آموزش عالی به عنوان بازاری برای درآمدزایی در نظر گرفته نشود و هر اقدامی باید به بدنه آموزش عالی چیزی اضافه کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته