دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ضرغامی انتقاد کرد؛

جمع‌آوری نشدن بنر‌های ایام عزاداری در پایتخت/ گردشگری کشور نیاز به سرمایه‌گذاری دارد

جمع‌آوری نشدن بنر‌های ایام عزاداری در پایتخت  گردشگری کشور نیاز به سرمایه‌گذاری دارد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از نبود سرعت در تغییر بنرهای فرهنگی در تهران انتقاد کرد و گفت: هنوز برخی بنر‌های عزاداری ماه محرم و صفر در تهران وجود دارد و باتوجه به گذشت ایام عزاداری، باید تبلیغاتی نصب شود که حال مردم را خوب کند.
کد خبر : 808054

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ما همکاری‌های خوبی را در چهارچوب قانونی با شورای اسلامی شهر تهران در زمینه میراث فرهنگی داشته‌ایم.

وی افزود: هفته گردشگری دیروز به پایان رسید و زمینه‌های همکاری زیادی داریم؛ نسبت به گردشگری در جایگاه تهران به هیچ وجه این جایگاه فعلی شایسته امر مهمی مثل گردشگری نیست.

ضرغامی با بیان اینکه توجه خوبی به امر گردشگری در گذشته نشده گفت: این ظرفیت‌ها و مزیت‌های گردشگری خوب شناخته نمی‌شود، گردشگری در کشور ما به یک بیماری تبدیل شده که اگر سرمایه گذاری در آن شود، حال بسیاری از بیماران دیگر را خوب می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه گردشگری ما ارزش سرمایه گذاری و توجه دارد گفت: ما ۲۰ محور مهم را به عنوان مسائل اصلی وزاتخانه احصا کرده‌ایم و ماموریت‌های ما در زمینه گردشگری یک امر کاملا فرابخشی است.

وی ادامه داد: ما ۱۲ تفاهم نامه با دستگاه‌های مهم امضا کرده‌ایم و ده‌ها مورد کار مشترک را به نتیجه رسانده‌ایم و در زمینه شهرداری تهران، باید مشاوره‌هایی را ارائه دهیم و شهرداری به عنوان یک مجموعه کامل و جامع موضوعات را می‌تواند حل و اجرا کند.

تهران می‌تواند قطب گردشگری کشور شود

وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: تهران می‌تواند قطب گردشگری کشور شود و امسال نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری در زمینه گردشگری داشته‌ایم و ۸۰ درصد مراکز اقامتی تهران در نوروز پر شده بوند.

وی با بیان اینکه همه تهران را که می‌گردیم، یک تابلو یا بنر تبلیغاتی در زمینه معرفی بنا‌های تاریخی نمی‌بینیم گفت: ما در کشور برج‌های ۲۰ طبقه‌ای داریم که فاصله حریم بین ساختمان تا معبر وجود ندارد.

ضرغامی گفت: هنوز برخی بنر‌های عزاداری ماه محرم و صفر در تهران وجود دارد و باتوجه به گذشت ایام عزاداری، باید تبلیغاتی نصب شود که حال مردم را خوب کند.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل باید اتوبوس‌هایی را با طراحی زیبا برای جابجایی گردشگران در تهران اختصاص دهیم، اظهار کرد: ما شاهد چنین مواردی نیستیم در حالی که در دیگر کشور‌های دنیا وجود دارد.

می‌توانیم گردشگری دانش آموزی را با ۱۵ میلیون نفر دانش آموز رونق دهیم

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه گردشگری تهران می‌تواند به اندازه‌ای رونق پیدا کند که اگر تعطیلات فرا رسید مردم در شهر بمانند تا از ظرفیت‌ها بازدید کنند، گفت: ما می‌توانیم گردشگری دانش آموزی را با ۱۵ میلیون نفر دانش آموز رونق دهیم که اگر این توسعه اتفاق بیفتد بخش مهمی از گردشگری کشور را پوشش می‌دهد. اگر شاهد تصاویر نامأنوس در مدارس هستیم به این دلیل است که خوراک فکری لازم برای دانش آموزان نداریم.

وی ادامه داد: باید ببینیم تا چه اندازه با بدنه نوجوانان و جوانان ارتباط داریم. دانش آموزان باید ۲۰ درصد از وقت آموزشی خود را بیرون از مدرسه بگذرانند که در اردو‌ها خلاصه می‌شود.

ضرغامی با اعلام اینکه تهران به اندازه‌ای مهم و پر موضوع است که هرچه روی آن کار کنیم کم است، تأکید کرد: مدیریت شهری می‌تواند اقدامات مختلف را در زمینه گردشگری انجام دهد و هر موضوعی وجود داشت از ما مطالبه کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه فضای سیاسی ما یکدست شده است، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت استفاده کنیم تا شاهد دعوا‌های سیاسی بین خودمان نباشیم. هرجا اختلاف دید در جهان بینی داشتیم باید با هم صحبت کنیم و تهران را به بهشت ایران تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب