دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدرس کنفدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با آنا:

مصاحبه کی‌روش فرار رو به جلو است/ او نیامده صعود کنیم، می خواهد شکست آبرومندانه داشته باشیم

مصاحبه کی‌روش فرار رو به جلو است  او نیامده صعود کنیم، می خواهد شکست آبرومندانه داشته باشیم
مسعود اقبالی گفت: مشکل اصلی تیم ملی ضعف در مالکیت توپ است و این ضعف با حضور کی‌روش هم به این زودی برطرف نمی‌شود.
کد خبر : 807663

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره اظهارات کی‌روش در مورد تیم ملی و رویارویی با حریفان در جام جهانی گفت: زمانی که کی‌روش با تیم ملی فوتبال کشورمان قرار داد بست خودش هم می‌دانست رویارویی با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز کار راحتی نیست. بازیکنان این تیم‌ها در اروپا بازی می‌کنند و سرعت حرف اول را در این تیم‌ها می‌زند. مگر تیم آمریکا همان تیم قدیمی است که امتیاز گرفتن از آن راحت باشد، یا تیم انگلیس یکی از تیم‌های قدرتمند است. بازی انگلستان و آلمان نشان داد حریف ایران در جام جهانی چقدر قدرتمند است. حالا شاید تیم ما موفق شود در بازی با ولز گل بزند یا حتی تا پیروزی پیش برود. اما به طور کل حریفان ما بسیار سخت هستند و کار راحتی در قطر نخواهیم داشت.

با کی‌روش هم در جام جهانی شکست می‌خوریم

وی گفت: وقتی تاج به فدراسیون فوتبال بازگشت، وعده بازگشت کی‌روش را داد تا حداقل در جام جهانی شکست آبرومندانه داشته باشیم؛ بنابراین ما حتی با حضور کی‌روش هم در جام جهانی می‌باختیم، اما تفاوت او با اسکوچیچ این است که در جام جهانی شکست بدی را تجربه نمی‌کنیم.

بازی‌های تدارکاتی ایران هیچ شباهتی با حریفان در قطر نداشت
کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به حریفان ایران در جام جهانی اظهار داشت: ما دو بازی تدارکاتی با سنگال و اروگوئه انجام دادیم، این دو حریف تدارکاتی ایران هیچ شباهتی با حریفان ایران در جام جهانی نداشتند و در واقع ما بازی کردیم که بگوییم دو بازی تدارکاتی انجام دادیم! وگرنه این دو بازی به لحاظ فنی هیچ شباهتی با حریفان ایران در جام جهانی نداشتند و کی‌روش هم این موضوع را به خوبی می‌داند.

اصلی‌ترین مشکل تیم کی‌روش، ضعف در مالکیت توپ بود

وی با اشاره به عملکرد تیم ملی در دو بازی اخیر عنوان کرد: اصلی‌ترین مشکل تیم ملی در حفظ مالکیت توپ بود. بازیکنان تیم ملی نمی‌توانند توپ را نگه‌ دارند و این ضعف هم با کی‌روش یا هر مربی دیگری اصلاح نمی‌شود. در واقع وقتی بازیکنان از رده نونهالان و نوجوانان در تاکتیک دچار اشتباه می‌شوند، وقتی همان بازیکن به ۳۰ سالگی می‌رسد چه توقعی باید از او داشت؟! کی‌روش در این شرایط فقط می‌تواند استراتژی مناسبی برای دفاع داشته باشد.  علاوه بر آن، دیگر ضعف اصلی تیم در حمله بود، بازیکنان در ضدحمله ضعف داشتند. در همین دو بازی اخیر تیم ملی فقط یک کرنر زد که این نشان از ضعف تیم ملی است. البته سیستم کی‌روش دفاعی بازی کردن و گل نخوردن است. من هم اگر جای او بودم همین کار را می‌کردم، چون او فرصت ندارد در این مدت زمان کم روی سیستم تهاجمی کار کند. کی‌روش قطعا در جام جهانی هم همین شیوه را دنبال می‌کند. یعنی ساختار دفاعی متراکم را شکل می‌دهد و در ضد حملات به فکر گلزنی است.

صحبت‌های کی‌روش فرار رو به جلو است

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به صحبت‌های کی‌روش گفت: کی‌روش در یکی از مصاحبه‌هایش عنوان کرده بود امیدوارم از طرف هواداران ایرانی هو نشوم. این جمله به نظرم فرار رو به جلوست، به این خاطر که او خودش هم می‌داند در جام جهانی کار سختی پیش‌رو دارد و با این حرف‌ها در واقع گویا از قبل به هواداران می‌گوید قرار نیست در جام جهانی اتفاقی بیافتد. البته هواداران هم خودشان این موضوع را می‌دانند. به هر حال وضعیت آماده‌سازی تیم ایران با سایر تیم‌ها خیلی متفاوت است و او به تیم ملی نیامده که در جام جهانی به دور دوم صعود کنیم بلکه فقط آمده که شکست آبرومندانه‌ای در جام جهانی داشته باشیم.

اکثر لژیونرهای ایران نیمکت‌نشین هستند

وی همچنین به حضور بازیکنان لژیونر در تیم ملی اشاره کرد و گفت: درست است که زمان کی‌روش تعداد بازیکنان لژیونر ما افزایش پیدا کرد، اما چند تا از این بازیکنان به صورت فیکس بازی می‌کنند و اغلب نیمکت‌نشین هستند. با این حال امیدوارم تیم در جام جهانی نمایش قابل قبولی داشته باشد، کار قطعا سخت است و بازیکنان باید هر آنچه که در توانشان است در رویارویی با حریفان به کار گیرند.

انتهای پیام/۴۰۵۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته