دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1401 - 13:57
در کمتر از یک هفته؛

پیونگ یانگ باز هم آزمایش موشکی انجام داد

پیونگ یانگ باز هم آزمایش موشکی انجام داد
همزمان با برگزاری مانور دریایی واشنگتن-سئول، کره شمالی برای دومین بار طی این هفته اقدام پرتاب موشک بالستیک کرد.
کد خبر : 807307

به گزارش سرویس جهان خبرگزاری آنا، خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی می‌گوید که همسایه شمالی، امروز چهارشنبه، آزمایش موشکی جدیدی را انجام داده است.

طبق تازه ترین خبرها،‌ این آزمایش شامل پرتاب دو فروند موشک بالستیک کوتاه برد به داخل دریای شرق بوده است.

این اقدام در حالی که پیونگ یانگ روز یکشنبه نیز آزمایش موشکی مشابهی انجام داده بود، بیم تشدید تنش‌ها در شبهه‌جزیره کره را همزمان با برگزاری رزمایش دریایی واشنگتن-سئول افزایش می‌دهد.

در راستای انجام این رزمایش دریایی، بندر «بوسان» کره جنوبی، میزبان ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» آمریکا است.

در آزمایشی که روز یکشنبه انجام شد، پیونگ یانگ از پایگاهی واقع در غرب کره شمالی، اقدام به شلیک یک فروند موشک کوتاه برد کرد که پس از طی مسافت ۶۰۰ کیلومتر، در آب‌های آزاد سواحل شرقی این کشور فرود آمد.

آزمایش‌های پی در پی پیونگ یانگ در حالی است که انتظار می‌رود دولت سئول اواخر هفته جاری میلادی، میزبان «کاملا هریس» معاون ریاست جمهوری آمریکا باشد که با هدف تقویت ائتلاف نظامی با کره جنوبی، عازم این کشور است.

همزمان، خبرگزاری رویترز در گزارش امروز خود مدعی شده که طبق برآورد‌های انجام شده از سوی کره جنوبی، احتمال می‌رود که پیونگ یانگ در حدفاصل ۱۶ اکتبر تا ۷ نوامبر (۲۴ مهر تا ۱۶ آبان) دست به انجام آزمایش هسته‌ای بزند.

چنانچه این پیش بینی که از سوی نهاد‌های امنیتی کره جنوبی صورت گرفته، صحت داشته باشد، این نخستین آزمایش هسته‌ای کره شمالی از سال ۲۰۱۷ به این سو تلقی خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته