دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1395 - 14:03

وزیر کشور: شوراها حلقه وصل ملت و حاکمیت هستند

وزیر کشور گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا حلقه وصل ملت و حاکمیت هستند، نقش مهمی ایفا می کنند و برنامه‌های دولت به‌ویژه با ایجاد کمیسیون شوراها به ساختار شوراها، نظام مالی آنها و اصلاح قوانین گام‌هایی بلند برخواهد داشت.
کد خبر : 80718

به گزارش گروه سیاسی آنا به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال اجلاس سران اظهار کرد: شوراها یکی از نعمت‌های بزرگ انقلاب و میراث امام راحل است که هزاران بار باید برای این نعمت شکرگذاری کرد و اعمال حاکمیت توسط مردم در ایران که یکی از این برکات است که توسط شوراها اعمال می‌شود.


وی ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ اجازه اظهار نظر در مورد حاکمیت نداشت، به لطف انقلاب امروز در تمام سطوح توسط اراده مردم در زنجیره تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در قالب مردمسالاری شکل می‌گیرد.


وزیر کشور تصریح کرد: مردم ایران خود تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیر هستند و فراز و نشیب این نظام در قالب شوراها با مکانیسم این انتخابات در عرصه مردمسالاری در سراسر جهان به عنوان الگوی موفق معرفی شده است.


رحمانی فضلی گفت: قطعا این شوراها با مشکلات و کاستی‌هایی روبروست و از طرف دیگر نقاط قوت‌هایی را داراست که در قالب تجربه باید برای بازسازی، اصلاح و بازنگری قوانین و نوع مدیریت اعمال شود تا بتوان از ظرفیت عظیم قانونی و ملی که متشکل از افکار و نظریات فقهی و سیاسی امام(ره) بود را در جهت تحقق انقلاب استفاده کرد.


وی تصریح کرد: تمام تلاش دولت این بود تا نظام مردم سالاری دینی را تقویت و کارها را به مردم بسپارد و مشارکت مردم را در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی با جدیت تقویت کند.


وزیر کشور با بیان اینکه «تعامل دستگاه‌ها را در این مدت در قالب احزاب و گروه‌ها، شوراها و سایر نهادها به صورت منسجم و منظم و نهادینه شده ادامه دادیم»، افزود: امیدوارم تعامل مثبت دولت و مستمر با این نهادها بتواند عرصه حضور مردم در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را تقویت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب