دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1395 - 12:30
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

به ازای هر 15 دانش‌آموز یک ساعت نیروی مشاوره در مدرسه حضور دارد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به ازای هر 15 دانش آموز یک ساعت نیروی مشاور به مدارس تعلق می‌گیرد، گفت : 43 درصد مدارس کشور ظرفیت کمتر از 50 دانش آموز دارند.
کد خبر : 80685

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی زرافشان، با بیان اینکه بخش عمده فعالیت‌های دوره متوسطه صرف برنامه‌ریزی برای پایه دهم شده است، اظهار کرد: ستادی بر این اساس برای استقرار پایه دهم و تقسیم کار بر اساس برنامه‌های زمان‌بندی و پیگیری امور در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است و بخش‌های مختلف آموزش و پرورش بسته به ماموریت اصلی خود بخشی از این کارها را پیگیری و مدیریت می‌کنند.


وی افزود: میزگردهای تخصصی وکارگاه‌های آموزشی در حوزه هدایت تحصیلی و همچنین استقرار پایه دهم تشکیل شده و گزارش حاصل از آن می‌تواند چراغ راهی برای ادامه فعالیت‌ها باشد.


معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های کمیته استقرار پایه دهم ساماندهی نیروی انسانی براساس سرفصل‌های برنامه درسی این پایه و آموزش معلمان آن است که انجام آن نیاز به اعتبار لازم و برگزاری آموزش‌های کوتاه مدت دارد.


زرافشان اضافه کرد: یکی از نکات مهم در ساماندهی نیروی انسانی تمرکز و چالش هدایت تحصیلی براساس چهار عامل استعداد، علاقه، نیاز جامعه و امکانات آموزش و پرورش است که برای هر استان این چهار عامل متفاوت است. بنابراین باید مدیران مدارس و کارشناسان آموزشی و مشاوره مناطق استانها نسبت به این عوامل در توزیع متوازن شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی اقدام کنند.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، اجرای هدایت تحصیلی را نیاز به فراهم بودن ابزارها و افراد عنوان کرد و افزود: برای تامین این نیازها حمایت بخش‌های مختلف آموزش و پرورش مورد انتظار است و برای بررسی عوامل دخیل در هدایت تحصیلی نیازمند نرم افزار جامع در این حوزه هستیم.


زرافشان دغدغه جدی امسال آموزش و پرورش را انتقال هدایت تحصیلی از پایه دهم به نهم عنوان کرد و گفت: رشد متوازن شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز جامعه و امکانات آموزش و پرورش به توجه اولیا دانش آموزان و مدیران بستگی دارد.


وی افزود: آماده سازی نیروی انسانی براساس سرفصل‌ها متناسب با برنامه‌های درسی این پایه نیازمند منابع ویژه‌ای دارد که آموزش‌های کوتاه مدت و دوره‌های آموزشی مجازی بخشی از راهکارهای پیش بینی شده در این مسیر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته