به ازای هر 15 دانشآموز یک ساعت نیروی مشاوره در مدرسه حضور دارد
به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی زرافشان، با بیان اینکه بخش عمده فعالیتهای دوره متوسطه صرف برنامهریزی برای پایه دهم شده است، اظهار کرد: ستادی بر این اساس برای استقرار پایه دهم و تقسیم کار بر اساس برنامههای زمانبندی و پیگیری امور در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است و بخشهای مختلف آموزش و پرورش بسته به ماموریت اصلی خود بخشی از این کارها را پیگیری و مدیریت میکنند.
وی افزود: میزگردهای تخصصی وکارگاههای آموزشی در حوزه هدایت تحصیلی و همچنین استقرار پایه دهم تشکیل شده و گزارش حاصل از آن میتواند چراغ راهی برای ادامه فعالیتها باشد.
معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش، ادامه داد: یکی از مهمترین بخشهای کمیته استقرار پایه دهم ساماندهی نیروی انسانی براساس سرفصلهای برنامه درسی این پایه و آموزش معلمان آن است که انجام آن نیاز به اعتبار لازم و برگزاری آموزشهای کوتاه مدت دارد.
زرافشان اضافه کرد: یکی از نکات مهم در ساماندهی نیروی انسانی تمرکز و چالش هدایت تحصیلی براساس چهار عامل استعداد، علاقه، نیاز جامعه و امکانات آموزش و پرورش است که برای هر استان این چهار عامل متفاوت است. بنابراین باید مدیران مدارس و کارشناسان آموزشی و مشاوره مناطق استانها نسبت به این عوامل در توزیع متوازن شاخهها و رشتههای تحصیلی اقدام کنند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، اجرای هدایت تحصیلی را نیاز به فراهم بودن ابزارها و افراد عنوان کرد و افزود: برای تامین این نیازها حمایت بخشهای مختلف آموزش و پرورش مورد انتظار است و برای بررسی عوامل دخیل در هدایت تحصیلی نیازمند نرم افزار جامع در این حوزه هستیم.
زرافشان دغدغه جدی امسال آموزش و پرورش را انتقال هدایت تحصیلی از پایه دهم به نهم عنوان کرد و گفت: رشد متوازن شاخهها و رشتههای تحصیلی متناسب با نیاز جامعه و امکانات آموزش و پرورش به توجه اولیا دانش آموزان و مدیران بستگی دارد.
وی افزود: آماده سازی نیروی انسانی براساس سرفصلها متناسب با برنامههای درسی این پایه نیازمند منابع ویژهای دارد که آموزشهای کوتاه مدت و دورههای آموزشی مجازی بخشی از راهکارهای پیش بینی شده در این مسیر است.
انتهای پیام/