ضرورت توجه به عملکرد ۳۶۰ درجهای رسانه ملی در برنامه هفتم +فیلم
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، با وجود گسترش و تنوع رسانههای جمعی و ابزارهای ارتباطی هوشمند و کاهش مخاطبان صدا و سیما در یک دهه اخیر، آمارهای مختلف نشان میدهد که این رسانه همچنان در سبد مصرف فرهنگی خانوادههای ایرانی جایگاه قابل توجهی دارد. همین موضوع نشان میدهد که رسانه ملی میتواند با رفع ایرادهای فرمی و محتوایی و اصلاح برخی خلاءهای برنامهسازی، به جایگاه سابق خود در جذب و حفظ مخاطب نزدیک شود.
لزوم بازنگری در سیاستها و تولیدات صداوسیما آنقدر دارای اهمیت هست که رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاستهای کلی برنامه هفتم از بین دهها نهاد و مولفه فرهنگی بر «تقویت کارآیی و اثربخشی رسانه ملی در گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و مواجهه مؤثر با جنگ روانی و تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمنان» انگشت بگذارند.
در همین ارتباط، سیاوش عقدایی مجری و برنامهساز رادیو و تلویزیون و قائممقام شبکه آموزش سیما پاسخگوی پرسش خبرنگار خبرگزاری آنا شده است. عقدایی باوجود جوانی، سابقه سالها حضور در حوزه تولید و بخشهای اداری صداوسیما را دارد. وی در این گفتگوی کوتاه به راهکارهای «تقویت کارآیی و اثربخشی رسانه ملی» اشاره کرده است.
انتهای پیام/4104/
انتهای پیام/