دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1395 - 12:10

افزایش نگرانی اسرائیل از سلاح شیمیایی داعش

یک مقام اسرائیل گفت درصورتی که گردان یرموک از سلاح شیمیایی در نزدیکی مرز جولان استفاده کند، ارتش اسرائیل وارد عمل خواهد شد.
کد خبر : 80666

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، یک مقام ارشد اسرائیل درباره استفاده گروه‌های مسلح متحد داعش در جنوب سوریه نزدیک مرز فلسطین اشغالی هشدار داد.


این مقام که نامش فاش نشد، گفت در صورت یافتن هرگونه نشانه‌ای از آزمایش یا به کار بردن سلاح شیمیایی به دست گروه‌های وابسته به داعش در مرز جنوبی سوریه، ارتش اسرائیل به افراطی‌ها حمله خواهد کرد.


به‌نوشته پایگاه خبری تایمز اسرائیل، مقام‌های نظامی اسرائیل به‌شدت از حضور شاخه وابسته به داعش در مرز جولان و سوریه و احتمال دست یافتن آن‌ها به سلاح‌های شیمیایی نگران هستند.


این مقام اسرائیلی با بیان اینکه اسرائیل به سازمان‌های تروریستی از جمله گردان یرموک اجازه نخواهد داد که به چنین تسلیحاتی مجهز شوند، افزود: «اگر چیزی شبیه آزمایش یا نشانه دیگری از بکاربردن سلاح‌های شیمیایی ببینیم، اسرائیل بیکار نخواهد نشست و برای نابودی چنین مواردی اقدام خواهد کرد».


پیشتر نیز شبکه 10 تلویزیون اسرائیل اعلام کرده بود که دستگاه‌های امنیتی این رژیم اطلاعاتی در دست دارند که نشان می‌دهد، گروه تروریستی داعش در منطقه جنوب سوریه (جولان) دارای سلاح شیمیایی و به طور مشخص گاز خردل است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته