دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1395 - 11:30
یک روانشناس بالینی در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد:

شیوع افسردگی در جامعه/ همه افراد در طول زندگی خود نیاز به روانشناس دارند

یک روانشنانس بالینی با بیان اینکه همه افراد در طول زندگی خود نیاز به روانشناس دارند، گفت: گسترش زندگی ماشینی و شهرنشینی و در نتیجه کاهش روابط با بستگان و دوستان موجب افزایش افسردگی و نیاز مراجعه به روانشناس شده است.
کد خبر : 80649

پروین سپهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به نیاز هر فرد برای مراجعه به روانشناس، تصریح کرد: هر فردی که به مدت 14 روز احساس پوچی، ناامیدی، یاس، کاهش انرژی، تغییر در خواب و تغذیه، کاهش علایق، لذت نبردن از زندگی، منفی بینی، مرور خاطرات تلخ گذشته، کاهش روابط اجتماعی و ... شود باید به یک روانشناس مراجعه کند.


وی افزود: افراد باید به روانشناسی مراجعه کنند که کاملا مورد اعتماد آنها باشد تا بتوانند به راحتی مسائل را با او بازگو کنند و روانشناس نیز باید فرصت کافی و فضای مناسب و آرامش‌بخش را برای مراجعه کننده ایجاد کند تا فرد در هنگام اتمام حرف‌هایش احساس آرامش کند.


این روانشناس بالینی با بیان اینکه میزان افسردگی در جوامع امروز افزایش یافته است، یادآور شد: امروزه به دلیل گسترش شهرنشینی و زندگی ماشینی روابط افراد با دوستان و بستگان بسیار کم شده است که در نتیجه آن اعتماد‌ها نیز نسبت به یکدیگر کاهش یافته و یا از بین رفته است به گونه‌ای که وقتی به مراجعه کننده توصیه می‌کنیم با دوستان و یا بستگان خود صحبت و یا درد و دل کنید آنها می‌گویند اعتمادی به دیگران ندارند به همین دلیل توصیه می‌شود خانواده روابط خود را با اطرافیان حفظ و یا افزایش دهند تا در مواقع بروز مشکل بتوانند برای هم‌سالان و یا افراد مورد اعتماد فامیل درد و دل کنند.


سپهری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: افسردگی در جامعه شیوع یافته اما تعداد بسیاری از این افراد به درجات خفیفی از افسردگی مبتلا هستند که بهبود آن نیاز به درمان دارویی ندارد و به این افراد توصیه می‌شود با مراجعه زودهنگام به مشاوره و انجام ورزش با افسردگی غلبه کنند.


وی در پایان با تاکید بر اینکه همه افراد در طول زندگی خود نیازمند مراجعه به روانشناس خواهند بود، گفت: روانشناسان، افراد امین و مورد اعتماد هستند که افراد بر حسب نیاز خود و با مراجعه زودهنگام می‌توانند جلساتی را برگزار و بدون مصرف دارو بر مشکلات خود غلبه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: افسردگی روانشناس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته