دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فروش نخستین خانه یک یورویی در ایتالیا + تصویر

نخستین خانه به قیمت یک یورو در شهر کوچک «اولولای» در استان ساردنیا در غرب ایتالیا به فروش رفت.
کد خبر : 80643

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، شهرداری شهر کوچک اولولای تعدادی از خانه ها و ساختمان های بدون سکنه را به منظور احیای دوباره این شهر و مبارزه علیه کاهش جمعیت به قیمت 'یک یورو' به فروش گذاشت و نخستین باب آن نیز به فروش رفت.
بدین ترتیب صاحب خانه جدید با امضای مدارک خرید ساختمان و پرداخت یک یورو ، متعهد به بازسازی آن در عرض یک سال شد.
این نخستین خانه ای است که توسط شهرداری اولولای به امید احیای مجدد این شهر کوچک فروخته شده است. این خانه در خیابانی در مرکز قدیمی شهر واقع شده است و تاکنون خالی از سکنه بود.
شهر کوچک اولولای بیش از هزار و 300 نفر سکنه دارد. اهالی این شهر بویژه جوانان در طول سال ها به تدریج آن را ترک و برای فرصت های بهتر شغلی به شهرهای بزرگ تر مهاجرت کردند. بدین ترتیب، این شهر همواره خالی تر شده تا جایی که مقامات شهری تصمیم به فروش خانه ها و ساختماهای رها شده و بدون سکنه که در مرکز قدیمی آن قرار دارند ، گرفتند.
پیش از این، در سال 1393 شهردار روستایی در جنوب ایتالیا نیز برای رونق اقتصادی و جلوگیری از کاهش جمعیت و مهاجرت جوانان، دهها خانه را به قیمت یک یورو به فروش گذاشته بود. بسیاری از علاقه مندان برای خرید یک خانه یک یورویی به این روستا رفته اند و صاحب خانه شدند. خریداران نیز در عوض این قیمت استثنایی موظف به بازسازی و مرمت خانه ها شدند.
در پی تداوم بحران اقتصادی و افزایش بیکاری، بسیاری از ایتالیایی ها بخصوص جوانان مجبور به ترک محل زندگی خود برای یافتن فرصت های شغلی در مناطق شمالی و حتی در کشورهای دیگر شده اند که به خالی شدن روستاها منجر شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: ایتالیا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته