دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1401 - 13:42

چرا ماشین لباسشویی در حالت خاموش ، آبگیری می کند؟!

آبگیری کردن ماشین لباسشویی در حالت خاموش بودن ، نشان دهنده یک نقص در این دستگاه ها می باشد که حتما باید توسط تعمیرکاران ماهر و متخصص در این زمینه بررسی شود.
کد خبر : 805843

به گزارش خبرگزاری آنا؛ آبگیری کردن ماشین لباسشویی در حالت خاموش بودن ، نشان دهنده یک نقص در این دستگاه ها می باشد که حتما باید توسط تعمیرکاران ماهر و متخصص در این زمینه بررسی شود.
سامان سرویس، یکی از مراکز معتبر در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در مشهد است که  در انواع ماشین لباسشویی را در کوتاه ترین زمان عیب یابی و تعمیر می کند. در این مطلب با استفاده از تجربیات سامان سرویس به بررسی دلایل و راهکارهای آبگیری کردن ماشین لباسشویی در حالت خاموش بودن می پردازیم .


علل آبگیری کردن ماشین لباسشویی در حالت خاموش بودن دستگاه چیست؟

برای تشخیص علت و عیب یابی مشکل آب گیری کردن ماشین لباسشویی در حالت خاموش بودن دستگاه ، باید دو منبع را در نظر بگیرید که از طریق آنها آب می تواند وارد درام ماشین لباسشویی شود. اولین منبع لوله خروج آب بوده و دومین منبع لوله ورودی آب است . در صورتی که آب کدر یا بدبو باشد از لوله خروج آمده و اگر تمیز باشد از لوله آب می آید. اشکالات بسته به منبع مشکل ممکن است شامل موارد زیر باشند:
- خرابی شیر برقی که مسئول تامین آب است.
- عدم وجود یا خرابی دریچه سیفون دستگاه
- اتصال نادرست ماشین لباسشویی به فاضلاب
- مسدود شدن سیستم تخلیه یا فاضلاب که باعث می شود آب به داخل درام ماشین لباسشویی برگردد.

چرا ماشین لباسشویی در حالت خاموش ، آبگیری می کند؟!

نحوه عیب یابی

در صورتی که آب داخل درام ماشین لباسشویی کدر است و بوی بدی دارد باید برای تشخیص مشکل موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- ممکن است شیلنگ تخلیه ثابت نبوده یا در سطح زیر ۶۰ سانتی متر تنظیم شده باشد.
در صورتی که شیلنگ تخلیه در یک براکت مخصوص ثابت نشده باشد آب از فاضلاب وارد ماشین لباسشویی می شود.

2- ماشین لباسشویی به سیفون سینک یا سیفون وان حمام وصل است.
سیفون به صورت دوره‌ای مسدود می شود ، به همین دلیل در حین استفاده از سینک یا وان ، آب فرصت تخلیه به فاضلاب را نداشته و وارد شیلنگ تخلیه شده و سپس به مخزن ماشین لباسشویی وارد می شود.

3- انسداد عمومی سیستم فاضلاب
در این صورت آب در محل اتصال ماشین لباسشویی به خوبی تخلیه نمی شود . همه چیز به اتصال ماشین لباسشویی  بستگی دارد . اگر سیستم فاضلاب مسدود شده باشد آب زمان تخلیه به فاضلاب عمومی را نداشته و تحت فشار وارد ماشین لباسشویی می شود . در این صورت باز کردن شیر سیفون ممکن است مشکل را حل کند.

4- اگر آب مخزن ماشین لباسشویی شفاف و تمیز است نشان دهنده شیر آب ورودی یا شیر برقی معیوب است. تشخیص خرابی در این مورد آسان است، کافی است شیر تامین آب را ببندید در این صورت ورود آب به مخزن ماشین لباسشویی متوقف می شود. با تعویض شیربرقی نیز مشکل به کلی رفع می گردد.

اصل عملکرد این شیر این است که هنگام وجود برق باز می شود . یک مغناطیس الکتریکی ساده فعال می گردد که دمپر را باز می کند و به محض قطع شدن ولتاژ شیر قطع می شود یعنی اگر ماشین لباسشویی به طور کامل از برق جدا شده باشد آبرسانی به مخزن امکان‌پذیر نیست .در صورتی که سوپاپ شکسته شود آب از آن عبور نموده و فقط باید منبع آب قطع شود تا آب وارد دستگاه نگردد.
برای تعویض شیر ورودی آب ابتدا باید یک شیر پرکننده مناسب دستگاه را خریداری کنید و هنگام شروع به تعویض آب را قطع و دوشاخه ماشین لباسشویی را از پریز برق خارج کنید و ماشین لباسشویی را به سمت خود بچرخانید .
پس از آن شلنگ ورودی را باز کرده و درپوش بالایی آن را جدا کنید تا به خود شیر دسترسی پیدا کنید . گاهی اوقات نیز شیر مستقیماً در پشت لوله ورودی قرار دارد .پس از پیدا کردن شیر ورودی باید آن را از محل خود باز نموده ، سیم های برق را جدا کنید و شیلنگ را باز کنید. شیر شکسته را جدا کرده و شیر جدید را نصب کنید .
در ادامه اتصال شیلنگ ها به شیر جدید را انجام داده و گیره های نگهدارنده شیلنگ را سفت کنید .
 در صورت یکبار مصرف بودن ، آنها را با گیره های جدیدی جایگزین کنید. پس از آن سیم ها را بدون اشتباه کردن قطبیت نصب کنید و سعی کنید برای این کار قبل از جدا کردن آنها از موقعیت صحیح سیم ها عکس بگیرید.
قبل از بستن پوشش بالایی ماشین لباسشویی ابتدا تست کنید که آیا مشکل بر طرف شده است یا خیر. 
برای این منظور دستگاه را به برق متصل نموده و آب را نیز وصل کنید. پس از روشن کردن ماشین لباسشویی شیلنگ های متصل به دستگاه را بررسی کنید تا نشتی نداشته باشند. در صورت وجود نشتی گیر ها را محکم تر کنید. در صورتی که هیچ گونه مشکلی وجود نداشت می توانید درپوش بالایی دستگاه راست بسته و از ماشین لباسشویی خود با خیال راحت استفاده کنید. 

از آنجاییکه تعمیر ماشین لباسشویی یک کار تخصصی است و نیاز به دانش و مهارت دارد، پیشنهاد سامان سرویس ، سپردن عیب یابی و رفع مشکل به تعمیرکاران مجاز است. 
ساکنین مشهد می توانند برای تعمیر انواع ماشین لباسشویی با سامان سرویس تماس بگیرید. 
تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد ، تعمیر لباسشویی بوش در مشهد و سایر برندهای ایرانی و خارجی ، توسط سامان سروبی در منزل انجام می شود. 
09152066168
www.samanserviceco.com

 

انتهای رپرتاژ خبری /

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته