دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 17:04

۷۰ درصد از آلودگی زیست محیطی شهر اصفهان در شعاع ۵۰ کیلومتری واقع شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در همایش اصفهان، ریزگردها و آلاینده‌ها مطرح کرد:۷۰ درصد از آلودگی زیست محیطی شهر اصفهان در شعاع ۵۰ کیلومتری واقع شده است.
کد خبر : 80565

به گزارش گروه اجتماعی آنا، همایش «اصفهان، ریزگردها و آلاینده ها» با ۱۱ محور پژوهشی روز یکشنبه در اصفهان برگزار شد. این همایش با هدف آموزش و فرهنگسازی برای داشتن شهری پاک و بدون آلودگی، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها به همت مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان، هواشناسی، بنیاد فرهنگی امام صادق(ع)، خانه سلامت فرهنگسرای موعود، کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی در محل مرکز تحقیقات معلمان اصفهان برگزار شد.


آلاینده‌های زیست محیطی، خشکسالی، آب، فرسایش، بررسی انواع آلاینده‌های آب و ارائه راهکارهای مناسب برای کنترل آلودگی‌ها، بررسی انواع آلاینده‌های هوا و ارائه راهکارهای مناسب برای کنترل آلودگی‌ها از جمله محورهای این همایش بود.


در این همایش پروفسور پرویز کردوانی معروف به «پدر کویرشناسی ایران» و جمعی از فرهنگیان آموزش پرورش و پژوهشگران حضور داشتند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این همایش گفت: موضوع گرد وغبار و ریزگردها به عنوان یک معضل اساسی بخش عمده‌ای از کشورما و سایر کشورها را تحت تاثیر خود قرار داده است و در این زمینه با چالش فزاینده‌ای رو به رو هستیم.


وی اضافه کرد: اصفهان به خاطر فعالیت‌های توسعه ناپایدار و بدون رعایت ظرفیت و توان سرزمین بارگذاری فراتر از توان خود در آن شکل گرفته است.


وی به تشریح فعالیت‌ها و اقدام‌های اداره کل حفاظت محیط زیست درتهیه برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان و برنامه جامع مقابله با پدیده گرد وغبار با همکاری استانداری و دستگاه‌های مرتبط پرداخت و افزود: ۷۰ درصد از کانون‌های آلودگی‌های استان بویژه ریزگردها در شعاع ۵۰ کیلومتری محل سکونت شهروندان واقع شده است و به‌دنبال آن ۷۰ درصد از مردم استان را تحت تاثیر مستقیم قرار می‌دهد.


مهندس ظهرابی اظهار کرد: میزان روزهای دارای هوای ناسالم طی دو سال اخیر در اصفهان کمتر شده و البته تعداد روزها به حدی است که وجود یک مشکل جدی را هشدار می‌دهد. فروردین ماه امسال شش روز دارای هوای پاک بود که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است. همچنین بسیاری از آلودگی شهر اصفهان ناشی از فعالیت‌های ساخت و ساز است که باید آن را به حداقل برسانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته