دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طرح‌های خوبی در حوزه کود و سم در دست بررسی است

طرح‌های خوبی در حوزه کود و سم در دست بررسی است
معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: در حوزه ماشین آلات کشاورزی طرح‌های خوبی داریم و در حوزه کود و سم طرح‌های خوبی در دست بررسی است که محصولات وارد بازار خواهد شد. همچنین در حوزه آبزیان ارتباطات خوبی صورت گرفته است. علاوه براین در حوزه بچه ماهی‌ها قرارداد خوبی منعقد شده است.
کد خبر : 805448

به گزارش گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا، محمدحسین بهشتی در رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان اشتغال آفرین حوزه شیلات که ظهر شنبه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: با روی کارآمدن آقای ثابتی و دولت سیزدهم همکاری بین سازمان ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی شدت بیشتری گرفت و از ابتدای امسال یک سری مصوباتی داریم و آیین نامه‌هایی را برای وزارت خانه‌های مختلف تدوین شده و جلساتی با ریاست آقای مخبر برگزارشده است که امیدواریم با این آیین نامه ها، قانون جهش تولید بنیان را محقق کنیم و به مرحله اجرا برسد و معاونت علمی امسال تمام تلاش خود را میکند که این قانون را عملیاتی کند.  

وی تاکید کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای خود کفایی کشور کار‌های خوبی انجام داده و در حوزه ماشین آلات اقدامات مناسبی صورت گرفته است. بعد از حوزه سلامت بیشترین طرح را در حوزه کشاورزی داریم
و باید خود را آماده کنیم اگر شرایط تحریم از این سخت‌تر شد روی مردم فشار نیاید.  


بهشتی افزود: در حوزه ماشین آلات کشاورزی طرح‌های خوبی داریم و در حوزه کود و سم طرح‌های خوبی در دست بررسی است که محصولات وارد بازار خواهد شد. همچنین در حوزه آبزیان ارتباطات خوبی صورت گرفته است. علاوه براین در حوزه بچه ماهی‌ها قرارداد خوبی منعقد شده و جای تاسف است که بچه ماهی را از خارج وارد کنیم و باعث افت برای ما است درحالیکه یک نمونه صادرات جدی کشور باید صادرات بچه ماهی باشد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از اپیدمی کرونا در حوزه سلامت به این نتیجه رسیدیم که چند اقلام ضروری است و آن‌ها را تهیه کردیم که خوشبختانه با شیوع کرونا در هیچ کجای کشور بخاطر نبود دستگاه اکسیژن ساز بیماری فوت نکرد، دلیل این موفقیت هم این بود که از قبل این اقلام را احصا و حمایت و بومی سازی کرده بودیم.

وی افزود: ابتدای امسال ریاست جمهوری به نهاده‌های دامی اشاره کردند که باید در این زمینه کار جدی صورت گیرد. در حوزه واکسن‌های دام و طیور باید پیش رویم. همچنین ما وارد حوزه تحقیقات نمی‌شویم بلکه وارد توسعه و مسائل فناورانه می‌شویم و به دنبال پژوهش و تحقیق نیستیم.

 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته