دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور خبر داد:

تحقق حمایت و اجرای ایده‌های فناورانه در حوزه شیلات

تحقق حمایت و اجرای ایده‌های فناورانه در حوزه شیلات
رئیس تحقیقات علوم شیلاتی کشور از تحقق حمایت و اجرای ایده‌های فناورانه در حوزه شیلات خبر داد.
کد خبر : 805444

به گزارش گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا، بهمنی در رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان اشتغال آفرین حوزه شیلات که ظهر شنبه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، با اشاره به ساختار این رویداد، با تاکید بر نامگذاری سال به نام تولید و دانش بنیان اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع دانش بنیان کردن فعالیت ها، دانش بنیان کردن کشاورزی نیز مورد توجه قرار گرفته است.


وی با اشاره به اینکه موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور شامل ۱۳ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی در همه آب‌های داخلی سطح کشور است که متولی امور تحقیقات هستند، افزود:  در سال ۱۴۰۱ هدف گذاری شده است که تولید و اشتغال افزایش پیدا کند و در راستا همین هدف نیز این رویداد اجرایی شده است.


    بهمنی تصریح کرد: اهداف برگزاری این رویداد شامل تبیین ضرورت نوآوری در شیلات با محوریت نیاز‌های کنونی، احصا مشکلات تولیدکنندگان، پروش دهندگان و ذی نفعان این حوزه، شناسایی و تسهیل ارتباط موثر فعالان نوآوری در بخش شیلات، حمایت از ایده‌های منتخب در جهت ایجاد کسب و کار‌های دانش بنیان و فراهم سازی مقدمات جهت بازاریابی و فروش دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان است.


وی ادامه داد: این رویداد در سه مرحله برگزار می‌شود که دو مرحله اول در قالب پیش رویداد  خواهد بود. در مرحله دوم  نیاز سنجی فناورانه در صنعت شیلات تحقق پیدا  خواهد کرد که بخش اصلی رویداد بوده در مهرماه در قالب  توسعه ایده‌ها  برگزار خواهد شد؛ بخش سوم آبان ماه خواهد بود.


بهمنی تاکید کرد: الویت بندی و مستند سازی نیاز‌های فناورانه و برگزاری رویداد اصلی بو ارائه ایده‌ها در حضور داوران، منتورینگ  و معرفی ایده‌های برتر همراه خواهد بود.   همچنین مخاطبین رویداد فعالان دارای ایده‌های فناورانه، پژوهشگران و مراکز علمی و پژوهشی، دانشگاهیان و انجمن‌های علمی شیلاتی، شرکت‌های دانش بنیان و ... هستند.


وی ضمن تاکید بر اینکه احصا مشکلات از طریق کاروان‌های ترویجی صورت گرفت، گفت:  در نهایت فرم‌هایی تهیه شد که به واسطه آن نیاز‌های فناورانه  اعلام شد و تا کنون ۱۸۰ فرم نیاز سنجی فناورانه دریافت شده است. همچین کارگروه ملی ماهیان خاویاری و صید و صیادی تشکیل و با حضور ۲۵۰ نفر تشکیل شد.


بهمنی  اضافه کرد: در بخش دوم رویداد ارزیابی، داوری و مشاوره برای ایده‌ها صورت خواهد گرفت و در این چارچوب فعالان این حوزه می‌توانند فعالیت کنند. در بخش نهایی نیز هدایت تیم‌های منتخب و صاحبان ایده‌های فناورانه صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته