عرصه تعلیم و تربیت مهمترین زیرساخت کشور
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از اردبیل، بهنام خانیزاده در جلسه هماندیشی مدارس سمای اردبیل اظهار کرد: معتقدم مهمترین زیرساخت کشور، عرصه تعلیم و تربیت است و ما مسئولان آموزشی نقش مهمی در این زمینه داریم؛ بنابراین به همه مدیران، معاونان و دبیران تأکید دارم تا در همه فعالیتهایی که در مدرسه انجام میدهند بهگونهای برنامهریزی کنند که این برنامهها دارای کارنامه فرهنگی باشند.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم اندیشیده شده و آمادگی کامل برای انجام تمام برنامههای آموزشی داریم، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هفت مرحله از بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس باید شکل گیرد. از معلمان مدارس میخواهم اسناد فرادستی مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه پنج ساله تعالی دانشگاه را به دقت مطالعه کنند.
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با بیان اهمیت و نقش معلمان و معاونان مدارس عنوان کرد: در همه فعالیتهای علمی پژوهشی و آموزشی دست یاری به سوی شما دراز میکنیم و میخواهیم در کنار هم باعث پیشرفت دانشآموزان شویم و بر این اساس با کمک رئیس این دانشگاه، دیوار بین مدارس و دانشگاه را بر خواهیم داشت و از امکانات این دانشگاه برای افزایش کیفیت آموزشی استفاده خواهیم کرد. از شما میخواهم تلاش کنید تا آموزش مهارت محور جایگزین آموزش حافظه محور شود تا یادگیریها عمیق شود.
خانیزاده با تأکید بر اجرای بخشنامه کاربنیان در همه مقاطع تحصیلی بیان کرد: با برنامههایی که داریم ارتباط بین اولیا، مربیان و دانش آموزان را احیا و بهگونهای کار کرده تا کیفیت آموزش را بالا ببریم و از کیفیت به کمیت برسیم. شوراهای جدید را شکل داده و شوراهای راکد مثل شورای پژوهشی و فرهنگی را فعال خواهیم کرد.
جامعه با سلاح علم و خرد پیشرفت میکند
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز گفت: خداوند متعال قلم را شایسته سوگند دانست و آن را به معلمان داد تا با آن به آموزش بپردازند. پیامبر اسلام نیز به این امر که معلم بشریت بوده افتخار میکند.
فرشید سلیمی اضافه کرد: نخستین جامعهای که کودک پس از خانواده وارد آن میشود، مدرسه است و آنجاست که با نیازهای اجتماعی خود آشنا میشود، بدین نحو تربیت اجتماعی وی شکل میگیرد و هیچ جامعهای پیشرفت نخواهد کرد مگر اینکه به سلاح علم و خرد مجهز شود.
وی با تأکید بر اینکه باید به دانش آموزان درست اندیشیدن را یاد بدهیم، ادامه داد: باید تلاش کنیم در مدارس ویژگیهای مهم اجتماعی مانند عدالت، احترام، مطالبه گری و... درست و اصولی معرفی شود و فعالیتهای غیردرسی مانند ترویج کتابخوانی بیشازپیش مدنظر قرار گیرد.
انتهای پیام/۴۱۲۱/
انتهای پیام/